شهردار ارومیه گفت: جایگاه شهرداری ها در نظام بودجه ریزی کشور مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز  بیان کرد:   کمک های دولت به شهرداری ارومیه  قابل ملاحظه نیست بطوریکه در طول سال 96 میزان کمک دولت در قالب بودجه به شهرداری 12 میلیارد تومان هم نبود.

وی گفت: کمک های کم دولت به شهرداری ارومیه ناشی از بی مهری های حاکم در بودجه ریزی کشور است.

شهردار ارومیه عنوان کرد:  70 درصد جمعیت شهرها را شهرداری مدیریت می کند مدیریتی که با مشکلات زیادی چون بی توجهی نظام بودجه ریزی کشور دسته و پنجه نرم می کند و باید این مشکلات جهت توسعه و ابادانی شهر  دیده شود و نباید از آن غافل شد.

وی گفت: عدم پاسخگویی به دغدغه های مدیریت شهری منجر به بروز مشکلات عدیده ای می شود، از این رو شهرداریها انتظار همراهی دولت را دارند.

حضرت پور گفت: قبل از طرح مبحث درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده، شهرداری از محل وصول عوارض محلی درآمدها برای اداره کرد شهر را تامین می کرد که متاسفانه این عوارض محلی حذف و با تخصیص بسیار اندک مالیات بر ارزش افزوده که آنهم تحقق نیافت و شهرداری را با کمبودهای مالی مواجه کرد.

وی از نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد در زمان بودجه ریزی  بسترهایی برای کمک به شهرداری که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند،  ایجاد کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.