اسعدخضری عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای احداث این کتابخانه در سال جاری سه میلیارد ریال اعتبار اولیه اختصاص یافته و اخذ اعتبار موزه نیز در حال انجام است.
وی با بیان اینکه پنج میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث کتابخانه در سال آینده پیش بینی شده است، افزود: این موزه و کتابخانه در سه طبقه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی احداث خواهد شد.
خضری اضافه کرد: برای احداث این اماکن همکاری و هماهنگی تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، نخبگان و همه شهروندان اشنویه ای لازم و ضروری است.
فرماندار اشنویه با بیان اینکه ایجاد موزه از اولویت های این شهرستان است، افزود: موزه به عنوان یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در عصر حاضر جایگاه ویژه ای در توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری ایفا می کند و در این میان وجود موزه های تاریخی علاوه بر جذابیت گردشگری می تواند عامل مهمی در معرفی فرهنگ و تمدن جامعه میزبان باشد.
وی بیان کرد: وجود آثار تاریخی ارزشمند در این شهرستان، اهمیت احداث موزه را دوچندان کرده است.
به گزارش ایرنا اشنویه با وجود آثار تاریخی فراوان به بهشت باستان شناسان معروف است؛ از جمله آثار تاریخی این شهرستان می توان به کتیبه های «کیله شین» و «عین الروم» اشاره کرد.
در این شهرستان 2 کتابخانه عمومی نیز با 38 هزار و 538 جلد کتاب در موضوع های گوناگون و مختلف وجود دارد.
9870/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.