علیرضا رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها در شهرستان های نقده، تکاب، شاهین دژ، بوکان، پیرانشهر، سردشت و مهاباد واقع شده است.
وی اضافه کرد: با بهره برداری ازاین طرح ها چهار هزار و 375 خانوار روستایی با بیش از 18 هزار نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: برای اجرا و آماده بهره برداری شدن این طرح ها، 56 میلیارد و 413 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
سرپرست شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: رعایت کیفیت آب تحویلی به روستایی ها، پایش منابع آبی خام و شبکه، شناسایی روستاهای مشکل دار و پدافند غیرعامل قبل از فرارسیدن تابستان 98، مدیریت تقاضا، مصرف و تولید، برنامه ریزی برای جذب به موقع اعتبارات، کاهش دوره وصول آب بها، فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب و تکریم ارباب رجوع از برنامه های شرکت در سال جاری است.
وی بیان کرد: سازگاری با کم آبی اولویت وخط مشی وزارت نیرو است و کاهش نزولات جوی و محدودیت منابع تامین آب آشامیدنی، راهی جز کنار آمدن وسازگاری با پدیده کم آبی را پیش روی سیاست گزاران حوزه آب نگذاشته است.
رضوی گفت: توجه به بحران آب و حل چالش های موجود درحوزه آب و انرژی، توجه به فاضلاب و بازچرخانی آب، جمع آوری و پردازش آمار و اطلاعات پایه، اصلاح ساختار اقتصادی آب، تامین پایدار آب شرب سالم و بهداشتی، توجه به آب شیرین کن ها، کاهش تلفات و آلاینده های منابع آب زیرزمینی و برخورد های قانونی با طرح های نادرست تامین آب از جمله راهکارهای لازم برای سازگاری با کم آبی است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 هزار و 839 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالای 20 خانوار است و افزون بر یک میلیون و 150 هزار نفر در آنها زندگی می کنند.
حدود 2 هزار روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.