به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، یدالله سلطانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد طرح در ۲۳ روستا واقع در چهار بخش ائواوغلی، قطور، مرکزی و صفائیه خوی جهت خدمات دهی به روستائیان این مناطق در حال اجراست.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد این طرح ها نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد، ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها، چهار هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی با جمعیت ۱۶ هزار نفری از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم برخودار می شوند.
وی با اشاره به کمبود منابع مالی در این حوزه، از اختصاص ۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۶۸ کیلومتر شبکه، ۳۳ کیلومتر خط انتقال، یکهزار و ۲۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره احداث و پنج حلقه چاه حفر می شود.
وی به مشکل تاریخی بی آبی مردم روستای سیه باز شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: امسال با اختصاص ۲۱ میلیارد ریال اعتبار، عملیات آبرسانی به این روستا آغاز شده و اکنون با ۲۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی خوی افزود: در حال حاضر این شرکت، به علت برخی نارسایی ها در حال حاضر به پنج روستای آل قویروق، زارعان، شوربولاغ، اعتضادیه و ملاجنود با یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت با تانکر آبرسانی می شود ولی در همه این پنج روستا در حال حفر چاه برای تامین آب شرب دائمی هستیم.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 918995
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.