اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی فعالیت خود را با بارش برف و وزش باد در استان آغاز کرده و تاکنون بیشترین بارش ها در سردشت با 3.9 میلی متر و پیرانشهر با 2 میلی متر ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه بخش از فعالیت این سامانه به صورت وزش باد شدید بوده، افزود: بیشترین سرعت وزش باد در استان در نقده با سرعت 65 کیلومتر در ساعت (18 متر در ثانیه) و در مهاباد 61 کیلومتر در ساعت (17 متر در ثانیه) ثبت شده است.
وی اضافه کرد: با خروج این سامانه، از صبح روز پنجشنبه دمای هوا در بیشتر مناطق آذربایجان غربی 6 تا هشت درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند.
محمدپور افزود: در شبانه روز گذشته تکاب با دمای منفی 6 درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت با 11 درجه سانتی گراد گرم ترین شهر آذربایجان غربی بود.
محمدپور گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی 2 و هفت درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد بین یک و 6 درجه سانتیگراد در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، بر اثر فعالیت این سامانه بارشی مدارس برخی از شهرستان های آذربایجان غربی در نوبت بعدازظهر تعطیل اعلام شده است.
آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
این استان امسال شاهد بارش های مطلوبی بوده که موجب خوشحالی مردم و به ویژه کشاورزان شده است.
میزان بارش در آذربایجان غربی طی دی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.3 برابر شده و با رشد 93 درصدی نسبت به متوسط بلند مدت همراه است.
3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.