اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی که فعالیت خود را با بارش برف و باران آغاز کرده و موجب بارش های خوبی در بیشتر نقاط استان شده است، تا اواخر امروز در منطقه فعال خواهد بود و به تدریج استان را ترک می کند.
وی اضافه کرد: با خروج این سامانه، از فردا دمای هوا در بیشتر مناطق آذربایجان غربی چند درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کنند.
وی در خصوص میزان بارش های این سامانه بارشی بیان کرد: بیشترین ارتفاع برف استان مربوط به مهاباد به مقدار 15 سانتی متر ثبت شد و ارتفاع برف در ارومیه و پیرانشهر 11 سانتی متر، بوکان 10 و در تکاب و شاهین دژ سه سانتیمتر گزارش شده است.
وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی چهار و هفت درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد بین منفی یک و 9 درجه سانتیگراد در نوسان بود.
محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی 13 درجه سانتی گراد سردترین شهر و نقده با 10درجه سانتی گراد گرم ترین شهر آذربایجان غربی بود.
به گزارش ایرنا ورود این سامانه بارشی به آذربایجان غربی از بامداد امروز موجب بارش برف در بیشتر نقاط استان شده که علاوه بر خوشحالی مردم، کندی تردد در محورهای کوهستانی و سخت گذر را به همراه داشته است.
آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.