کیومرث دانشجو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی دی سال جاری 104 میلیمتر در ایستگاه سردشت و 75 میلیمتر بارش نیز در ایستگاه پیرانشهر ثبت شده است.
وی اضافه کرد: در ایستگاه باراندوزچای ارومیه نیز در دی امسال حدود 45 میلیمتر بارش ثبت شد که رقم قابل توجهی به نظر می رسد.
وی بیان کرد: ایستگاه های اشنویه و مهاباد نیز با بیش از 35 میلیمتر بارش زمستانی از میزان بارش مناسبی در این مدت برخوردار بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در دی امسال ایستگاه های شهرچای ارومیه، پلدشت و نازلوچای ارومیه به ترتیب با هفت، هشت و 9 میلیمتر کمترین بارش را داشته است.
وی گفت: متوسط بارش طی دی سال جاری در آذربایجان غربی 29.6 میلیمتر بوده که این رقم در حوضه های زاب، دریاچه ارومیه و ارس به ترتیب 85، 28 و 14 میلیمتر ثبت شده است.
دانشجو افزود: میزان بارش در آذربایجان غربی طی دی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.3 برابر شده و با رشد 93 درصدی نسبت به متوسط بلند مدت همراه بوده است.
وی اضافه کرد: رشد بارش طی دی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوضه دریاچه ارومیه 174 درصد، حوضه زاب 125 درصد و ارس 68 درصد است.
وی اظهار امیدواری کرد که این روند به ویژه با بارش مناسب برف در ماه های آتی زمستان نیز ادامه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، متوسط بارش در آذربایجان غربی بین 400 تا 500 میلیمتر است که پیش بینی می شود امسال از 500 میلیمتر فراتر رود.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.