به گزارش ایرنا، کیومرث پورایراندوست روز یکشنبه در نشست تخصصی هیات های ورزشی تکاب افزود: رقابت های لیگ ملت های 2019 والیبال که خرداد سال آینده در ارومیه برگزار خواهد شد، پیام آور وفاق و انسجام مردم و مسوولان استان است.
وی بیان کرد: برگزاری این رویداد مهم ورزشی در سطح ملی، ارتقای سطح ورزش در آذربایجان غربی را به مجامع ورزشی جهان اعلام می کند.
پورایراندوست با بیان اینکه این میزبانی مهم حاصل تلاش ها و تدابیر استاندار و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی است، ابراز امیدواری کرد برگزاری رقابت های لیگ ملت های 2019 والیبال با حضور تیم های مطرح جهان در ارومیه بسترساز میزبانی آذربایجان غربی در سایر رقابت های جهانی شده و موجب بهبود استاندارهای بین المللی ورزشی در این استان شود.
وی اضافه کرد: هفته سوم رقابت های لیگ ملت های 2019 والیبال 24 تا 26 خرداد سال آینده با حضور چهار تیم کانادا، لهستان، روسیه و تیم ملی ایران در سالن 6 هزار نفری هدیر ارومیه برگزار خواهد شد.
معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان در رشته های مختلف ورزشی از جمله ورزش همگانی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: با هم افزایی و تلاش برنامه ریزی شده گام های بزرگی در مسیر توسعه و پیشبرد ورزش در شهرستان ها برداشته می شود و در این راه هیأت های ورزشی شهرستانی و سمن ها نقش محوری دارند.
وی در خصوص کیفیت ورزش های قهرمانی در تکاب نیز گفت: ورزشکاران این شهرستان با کسب عناوین متعدد قهرمانی در عرصه های ملی و جهانی، افتخار ورزش آذربایجان غربی هستند و سعی می کنیم مشکلات جامعه ورزشی تکاب در حوزه امکانات و فضای سالنی در کمترین زمان رفع شود.
فرماندار تکاب نیز در این نشست گفت: تکاب از کمبود امکانات و اعتبارات در حوزه ورزش رنج می برد و سطح تجهیزات ورزشی با استعدادهای شهرستان همخوانی ندارد.
علی مکرمی با اشاره به حضور ورزشکاران تکابی در تیم های ملی افزود: در سال های اخیر ورزشکاران تکاب با کمترین امکانات و پشتیبانی توانسته اند مدال های رنگارنگی در میادین مختلف ملی و بین المللی کسب کنند.
وی با بیان اینکه تکاب در عرصه ورزش جزو شهرهای برتر آذربایجان غربی است، ادامه داد: کمبود امکانات و اعتبارات برای توسعه فضاهای ورزشی، فرصت درخشش و کسب عناوین ملی و جهانی از ورزشکاران مستعد تکاب را می گیرد و از این رو برای رشد و پویایی ورزش تکاب باید حمایت و پشتیبانی ویژه ای در سطح استان صورت بگیرد.
مکرمی بیان کرد: قهرمانی های پیاپی باربد صداقت ورزشکار جوان تکابی در مسابقات ملی و جهانی کاراته مایه افتخار و سربلندی جامعه ورزشی آذربایجان غربی شده است.
به گزارش ایرنا تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است و چهار هزار ورزشکار در 35 هیات ورزشی در این شهرستان فعالیت می کنند؛ در 2 سال گذشته ورزشکاران این شهرستان بیش از 20 مدال رنگارنگ در رقابت های ملی و جهانی کسب کرده اند.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.