فهیمه موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان سیستان و بلوچستان در رشته های مختلف ورزشی از جمله آمادگی جسمانی، کریکت، کبدی، بدمینتون، والیبال، ورزش های رزمی، شنا، دومیدانی، هندبال، تیراندازی، بسکتبال و پینگ پنگ به فعالیت ورزشی مشغول هستند که در برخی از آنها نظیر کبدی، کریکت و ووشو علاوه بر سطح ملی در سطح آسیایی و جهانی خوش درخشیدند.
وی تعصبات فرهنگی، پایین بودن سطح درآمد خانواده ها در تامین وسایل ورزشی مورد نیاز هر رشته و کمبود فضاهای ورزشی ویژه بانوان را از جمله مشکلات این حوزه در سیستان و بلوچستان برشمرد.
مسئول توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک 9 فضای ورزشی ویژه بانوان و 105 فضای مشترک برای استفاده بانوان در این استان وجود دارد.
وی طرح استعدادیابی در 15 رشته ورزشی هدف، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی را از مهمترین برنامه های این نهاد در حوزه ورزش بانوان سیستان و بلوچستان برشمرد.
موسوی اجرای هزار و 91 برنامه همگانی، 222 برنامه روستایی و عشایری، کسب 212 مدال قهرمانی کشور و 21 مدال بین المللی، میزبانی از 15 رقابت قهرمانی کشور، اعزام 146 ورزشکار به رقابت های کشوری و برگزاری 64 دوره آموزشی را از جمله اقدامات و توفیقات سال گذشته در حوزه بانوان سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا افزون بر 44 هزار و 880 ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی هم اینک در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.