به گزارش ایرنا بازی های آسیایی 2018 از امروز 24 مردادماه جاری در اندونزی آغاز شد و ملی پوشان فوتبال و هندبال کشورمان به مصاف حریفان خود می روند.
البته هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 به طور رسمی از شنبه 27 مردادماه جاری با برگزاری مراسم افتتاحیه در اندونزی استارت می خورد و در مجموع 378 ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی به مصاف حریفان خود می روند.
ورزشکاران ایرانی از 28 مردادماه در یک برنامه فشرده و دشوار در رشته های مختلف برای کسب مدال های رنگارنگ تلاش می کنند و یازدهم شهریورماه پایان المپیک آسیایی جاکارتا خواهد بود.

** هشت ورزشکار، هشت شانس مدال آوری
براساس آخرین آمار اعلام شده، فرود ظفری در ووشو، مبینا عزیزی در جودو، آذر کولیوند در کوراش، مریم امیدی پارسا، آرزو حکیمی و مریم کرمی در قایقرانی، مه لقا جام بزرگ در تیراندازی و حمید میرزایی نادر در کبدی هشت ورزشکار همدانی هستند که سهمیه حضور در بازیهای آسیایی را کسب کرده اند.
ورزشکارانی که هر یک توانستند با عملکرد درخشان در مسابقات مختلف داخلی و بین المللی در فهرست نهایی کاروان اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا قرار گیرند.
در این بین تنها مه لقا جام بزرگ و آرزو حکیمی تجربه حضور در بازی های آسیایی دوره گذشته را داشته اند و مابقی نخستین حضور خود را تجربه می کنند.

** پاراآسیایی ها به دنبال مدال خوش رنگ
همچنین در بخش پاراآسیایی نیز حضور وحید نجمی، حمید اسلامی در رشته دو ومیدانی و زهرا نجاتی عارف در والیبال نشسته وعلیرضا جلیلی در شنا و شیرجه قطعی شده است هر چهار ورزشکار همدانی از بخت های اصلی کسب مدال طلا به شمار می روند.
حمید اسلامی یکی از پرافتخارترین ورزشکاران دو ومیدانی نابینایان که دارای مدال های جهانی و آسیایی است، بخت اصلی کسب مدال طلا است.
همچنین زهرا نجاتی عارف نیز در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته همدان انگیزه مضاعف برای کسب قهرمانی دارد.

** شانس دو ومیدانی و قایقرانی در تصاحب بیشترین مدال
از بین ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا، دو ومیدانی و قایقرانی از شانس بالایی برای کسب بیشترین مدال برخوردار هستند.
حمید اسلامی و وحید نجمی در ماه های اخیر جزو ستاره های دو ومیدانی نابینایان کشور بوده اند و در مسابقات بین المللی نیز خوش درخشیده اند.
مریم امیدی پارسا، آرزو حکیمی و مریم کرمی نیز سابقه کسب مدال های رنگارنگ آسیایی را داشته اند و حکیمی در مسابقات جهانی نیز بهترین امتیاز لازم را ثبت کرد وهر سه قایقران سخت در تلاش هستند تا مدال های گذشته خود را افزایش دهند.

** پاداش ویژه در انتظار مدال آوران
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با ابراز رضایت از افزایش سهمیه ورزشکاران این استان به نسبت دوره گذشته گفت: به مدال آوران جوایز نقدی اعطا می شود.
رسول منعم افزود: بر این اساس مدال آوران طلا در بازیهای آسیایی جاکارتا اندونزی یکصد میلیون ریال، دارندگان نشان نقره 70 میلیون ریال و مدال آوران برنز نیز 50 میلیون ریال پاداش اختصاص می یابد.
وی سهمیه امسال ورزشکاران همدانی به نسبت گذشته را 300 درصد بیشتر عنوان کرد و هم اینک همدان دارای بیش از 70 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.