ناصر حضرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سفر دوم هیات دولت و رییس جمهوری به آذربایجان غربی نیز نظیر سفر نخست بسیار موفقیت آمیز بود و با برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی حداکثری از برکت های آن در جهت توسعه استان تلاش می شود.
وی اضافه کرد: از 2 هزار و 367 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده سفر دوم رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی، یکهزار و 231 میلیارد تومان از منابع عمومی دولت و یکهزار و 136 میلیارد تومان نیز از منابع اعتباری صندوق توسعه ملی تامین می شود.
وی بیان کرد: بر اساس رایزینی ها این میزان اعتبارات طی سال جاری و سال های 1398 و 1399 برای اجرای 48 طرح توسعه ای استان تزریق می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: این طرح ها در بخش های بهداشت و درمان، امور زیربنایی، حوزه ورزش، گردشگری، آموزش و پرورش، آموزش عالی، آب، کشاورزی و تجهیز گمرک های استان به اجرا در می آید.
حضرتی با اشاره به اینکه بخش بهداشت و درمان از جمله مهمترین بخش های برخوردار از اعتبار مصوب در این سفر است، گفت: تکمیل بیمارستان آیت الله خویی و اتمام آن تا دهه فجر، اختصاص 40 میلیارد تومان برای اتمام بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه و اجرای طرح های بیمارستانی در شاهین دژ، میاندوآب، سلماس، اشنویه و نقده از جمله این مصوبه هاست.
وی افزود: آبرسانی به 254 روستا با یکهزار و 6 میلیارد تومان اعتبار، حذف 300 کلاس کانکسی با 50 میلیارد تومان اعتبار، تداوم اجرای طرح فاضلاب ارومیه، بازسازی استادیوم ورزشی مهاباد، احداث پارک علم و فناوری ارومیه، کمک به احداث مدارس کودکان استثنایی، ایجاد مجموعه فرهنگی در تخت سلیمان و قره کلیسا و ایجاد موزه جنگ چالدران از دیگر مصوبه ها به شمار می رود.
وی اضافه کرد: تکمیل 60 کیلومتر بزرگراه ارومیه - میاندوآب با اختصاص اعتبار 160 میلیارد تومانی، تکمیل راه خوی - قطور - رازی با اختصاص 15 میلیارد تومان و احداث تونل های آزادراه ارومیه - تبریز با 150 میلیارد تومان اعتبار از جمله طرح های مصوب حوزه راه در این سفر بوده است.
وی از تصویب طرح های مربوط به تکمیل شبکه های فرعی رودخانه های مرزی استان در زمره مصوبه های سفر دکتر روحانی به آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 9 هزار و500 هکتار، تداوم طرح های آبخیزداری در حوضه دریاچه ارومیه، تکمیل سد سردشت، آبگیری سد چپرآباد و آبرسانی به بوکان نیز از دیگر طرح های بخش آب محسوب می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: در این سفر همچنین 100 میلیارد تومان برای تجهیز گمرکات استان به «ایکس ری» تصویب شد.
حضرتی گفت: در این سفر همچنین اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار برای طرح انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه به تصویب رسید که رقم بسیار خوبی در این راستا به شمار می رود.
وی افزود: از جمله دیگر دستاوردهای این سفر، بهره مندی همه 17 شهرستان آذربایجان غربی از طرح های مصوب بود که تحقق این امر با توجه به لزوم ملی بودن طرح های مصوب، بسیار سخت بود ولی با همراهی سازمان برنامه و بودجه میسر شد.
وی اضافه کرد: سفر نخست رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی نیز بسیار موفقیت آمیز بود و طرح های مصوب آن بیش ار 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی بیان کرد: در آن سفر نیز 60 طرح با اعتبار پیش بینی شده یکهزار و 180 میلیارد تومان به تصویب رسیده بود که برای اجرای آنها 2 هزار و 150 میلیارد تومان هزینه شد.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت روز 28 آبان ماه امسال در دومین سفر استانی، میهمان مردم و مسوولان آذربایجان غربی بودند.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.