اسمعیل کریم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه بیش از 56 درصد از مطالبات چغندرکاران پرداخت شده است، بیان کرد: ارزش چغندر خریداری شده در استان پنج هزار و 680 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به میزان خرید چغندرقند توسط پنج کارخانه قند آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون بیشترین میزان در حدود 410 هزار تن توسط کارخانه قند ارومیه خریداری شده است.
وی در خصوص قیمت خرید تضمینی چغندرقند گفت: قیمت چغندرقند بهاره با عیار 16 درصد حدود سه هزار و 122 ریال از بابت هرکیلوگرم با احتساب کرایه حمل و نقل است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال 30 هزار و 652 هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول رفته بود که برداشت محصول ازسطح 30 هزار و 420 هکتار به اتمام رسیده است.
وی بیان کرد: با تجهیز اراضی زیر کشت این محصول به سیستم های نوین آبیاری شاهد افزایش راندمان و بهره ‌وری بیشتر آب در مزارع چغندرقند هستیم.
به گزارش ایرنا، چغندرقند به دلیل مصرف بالای آب یکی از محصولات کشاورزی نامناسب کشت شده در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است که با وجود این امر، کشاورزان هنوز اصرار به کشت این محصول دارند.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.