به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا عبدی در آیین ارتحال و بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی در مسجد جامع تکاب با بیان اینکه قدردانی و تجلیل از علمای اسلام از بزرگترین شعائر دینی و مذهبی است، اظهار داشت: حیات معنوی و پربار و زندگی با برکت آیت الله هاشمی شاهرودی زمینه ساز خدمات شایان و ماندگار در نظام جمهوری اسلامی شده است.
وی افزود: ایشان از شاگردان خاص آیت الله العظمی شهید سید محمد باقر صدر بودند که در 28 سالگی به مقام اجتهاد رسیدند و در محضر امام خمینی (ره) و آیت الله خویی تلمذ کردند.
مدرس حوزه علمیه تکاب با بیان اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی از سادات جلیل القدر و از خانواده ای عالم و متقی بودند، ادامه داد: آیت الله شاهرودی در مناصب مهم در نظام جمهوری اسلامی در خدمت مردم و انقلاب بودند و در زمان ریاست بر قوه قضاییه بسیاری از کمبودها و نقص های قانونی این قوه را با ارایه و تصویب چهل لایحه مهم قضایی رفع کردند.
حجت الاسلام عبدی با بیان اینکه ایشان در عمر پربار خود بیش از یکصد جلد کتاب فقهی و اصولی تالیف کردند، گفت: تشکیل و راه اندازی شوراهای حل اختلاف در قوه قضاییه از اقدامات ماندگار آیت الله هاشمی شاهرودی به شمار می رود.
وی بیان کرد: جامعه اسلامی، مردم عراق و ایران و نظام جمهوری اسلامی همواره از خدمت شایان و دستاوردهای ارزنده ای علمی و فقهی ایشان بهره مند شده است.
به گزارش ایرنا، آیین ارتحال و بزرگداشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان از جمله فرماندار و امام جمعه تکاب برگزار شد.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، روز دوشنبه گذشته، سوم دی ماه 1397 پس از مدتی بیماری به دیار حق شتافت.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.