مجید پاتو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از محموله های چوب قاچاق در شهرستان های همجوار از جمله سردشت بارگیری و در محورهای مواصلاتی این شهرستان متوقف شده اند.
وی اضافه کرد: قاچاقچیان چوب قصد داشتند که این محموله ها را از طریق مهاباد به استان های عمقی کشور منتقل کنند که با هوشیاری ماموران متوقف شدند.
پاتو با اشاره به شگردهای قاچاقچیان چوب گفت: این افراد چوب درختان جنگلی را ابتدا بارگیری می کنند و در قسمت های بالای بار نیز چوب های خشک و غیرجنگلی را قرار می دهند تا ماموران به آن مشکوک نشوند.
وی اضافه کرد: امسال یک دستگاه اره برقی و چندین خودرو شامل کامیون و وانت بار که حامل چوب قاچاق بودند، در این شهرستان توقیف و صاحبان آنها با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را به شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
پاتو گفت: در این شهرستان بیش از 197 هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای کاولان و کوران واقع شده است.
به گزارش ایرنا، جنگل های این شهرستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.