سیدآزاد محبت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بامداد امروز یک دستگاه کامیون باری که از مریوان به سروآباد در حال حرکت بود، در ایستگاه ایست و بازرسی شهید کریمی ورودی شهر سروآباد توسط ماموران متوقف شد.
وی افزود: پس از اطلاع نیروهای انتظامی مستقر در ایست و بازرسی، ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان به محل اعزام شدند و کامیون را مورد بازرسی کردند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد اضافه کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد چوب های مکشوفه از این کامیون غیر مجاز و متشکل از کنده درختان صنوبر دست کاشت، درختان مثمر و کنده گردو است که فاقد مجوز قطع و حمل و قاچاق هستند.
وی یادآور شد: این کامیون باری حامل 10 تن چوب قاچاق بود که کارشناسان ارزش ریالی آن را 11 میلیون و 160 هزار ریال برآورد کردند.
محبت تاکید کرد: خودروی مورد نظر به علت نداشتن مدارک و مجوز قانونی مورد نظر و بار قاچاق توقیف و مراتب صورتجلسه و در حال سیر مراحل قانونی است.
وی با بیان اینکه هر گونه قطع درختان جنگلی ممنوع و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد، گفت: گشت های اداره منابع طبیعی به صورت محسوس و نامحسوس مسیرهای ارتباطی شهرستان را زیر نظر دارند و با اینگونه موارد برخورد می کنند.
محبت از دلسوزان طبیعت و جنگل خواست در صورت مشاهده هر گونه قطع درختان جنگلی و یا حمل چوب با خودرو، موضوع را به منابع طبیعی شهرستان سروآباد و یا شماره تلفن رایگان 1504 اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، درختان جنگلی به سه دسته تقسیم می شود، دسته اول درختان بلوط، بنه، گلابی وحشی، افراکیکم، زالزالک و گونه های خود رویش مانند بید و چنار که دست کاشت نبوده و داخل عرصه های ملی رویش پیدا کرده اند قطع این نوع درختان ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
دسته دوم نیز درختان باغی و صنوبر دست کاشت هستند که قطع آنها مجاز است اما درختان دسته سوم مجاز به قطع مشروط مانند گردوی دست کاشت، چنار دست کاشت، درختان شکسته و باد افتاده و چوب آلات کهنه و پوسیده ساختمانی هستند که برای قطع نیاز به بازدید محل از سوی کارشناسان منابع طبیعی داشته و در صورتی که تشخیص داده شود دست کاشت بوده و خارج از اراضی ملی هستند مجوز قطع آنها با نظارت کارشناسان منابع طبیعی صادر و برای حمل آنها نیز گواهی حمل با مُهر زنده و مدت دار صادر می شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.