مجید پاتو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 محموله که در قالب 2 دستگاه وانت بارگیری شده بود، با همکاری عوامل انتظامی در ایست بازرسی روستای 'عبدالله کرده' در محور مهاباد - سردشت متوقف شد.
وی اضافه کرد: کارشناسان جنگل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن تایید جنگلی بودن این درختان دستور توقیف این 2 دستگاه خودرو را داده بودند.
پاتو اظهار داشت: این 2 محموله شامل انواع درختان جنگلی گلابی وحشی، زالزلک و بلوط و بخشی از آن درختان بید است که به صورت غیرقانونی قلع و قمع شده اند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: صاحبان این 2 محموله قصد داشتند که چوب های قاچاق را از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان به مناطق دیگر به منظور تهیه زغال منتقل کنند.
وی اضافه کرد: در این زمینه 2 دستگاه خودرو توقیف شده و رانندگان آنها دستگیر و متهمان این پرونده ها به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
پاتو از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست، برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را با شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
رییس اداره منابع طبیعی مهاباد گفت: در این شهرستان بیش از 197 هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای کاولان و کوران واقع شده است.
به گزارش ایرنا، جنگل های این شهرستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.