حجت الاسلام والمسلمین محمود متوسل روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: مقوله مهدویت از 2 بعد اعتقادی و سیاسی برخوردار است که در بُعد اعتقادی به حقیقت مقوله مهدویت به عنوان مسلمان باور داریم و بُعد سیاسی آن ولایت فقیه است که در صدر کشور ما قرار دارد و نایب امام زمان (عج) است.
وی ادامه داد: جایگاه ولایت فقیه که بُعد دوم مهدویت است باید به شکل کاملی به نسل جدید تبیین شود تا نسل آینده تصور نکند ولایت فقیه همانند برخی موارد موجود در قانون اساسی پس از انقلاب به وجود آمده و ریشه دار نیست.
مدیرعامل بنیاد مهدویت کشور افزود: آنچه که می تواند نظام اسلامی را مستحکم تر کند تقویت مبانی ولایت فقیه است بنابراین این مهم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین متوسل به فعالیت برخی گروه های انحرافی قبل از انقلاب نظیر انجمن حجتیه اشاره کرد و گفت : این انجمن قبل از انقلاب به وجود آمد و سپس منحل شد.
وی به فعالیت های این بنیاد اشاره کرد و افزود: 400 نفر در سطح کشور در سطح تبلیغی فعالیت می کنند و همچنین برای دانش آموزان و دانشجویان کتاب هایی با عنوان شبهات مهدویت منتشر شده است.
حجت الاسلام والمسلمین متوسل ادامه داد: تاسیس دفتر بنیاد مهدویت در استان ها زیر نظر مستقیم امام جمعه از دیگر اقدامات این بنیاد است.
در این جلسه از زحمات حجت الاسلام کیومرثی مدیر سابق بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در آذربایجان غربی قدردانی شد و حجت الاسلام رضا میرزایی به عنوان مدیر جدید بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در استان منصوب شد.
به گزارش ایرنا، بنیاد مهدویت 100 شعبه درکشور دارد.
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) در سال 1379 با موافقت مقام معظم رهبری بنا به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و همکاری برخی شخصیت های علمی و فرهنگی تاسیس شد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.