رضا حسینی روز چهارشنبه در سیزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود: طرح نظارت ویژه بر بازار شب یلدا از هفته گذشته در استان آغاز شده و بازرسان تعیین شده، ضمن رصد و کنترل قیمت ها در بازار، هرگونه تخلف در این زمینه را جهت رسیدگی و برخورد گزارش می کنند.
وی ادامه داد: در برخورد با تخلفات بازار با هیچ کس تعارف نداریم و از بازرسان انتظارداریم نظارت و گزارش دهی تخلفات بازار را به صورت دقیق انجام دهند تا با افراد متخلف که باعث ایجاد اختلال در بازار و تضییع حقوق مردم می شوند، قاطعانه برخورد شود.
وی با اشاره به بالا بودن قیمت مرغ در بازار نیز گفت: حداکثر قیمت تعیین شده برای مرغ 11 هزار و 500 تومان است و هر فروشنده ای که بالاتر از این نرخ مصوب اقدام به فروش کند متخلف محسوب شده و برخورد قانونی لازم با وی صورت می گیرد.
حسینی افزود: اقداماتی نیز برای کاهش قیمت مرغ در حال انجام است که امیدواریم درروزهای آینده شاهد تعادل قیمت آن در بازار باشیم.
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: یکهزار و 126 تن گوشت قرمز منجمد و 144 تن گوشت گرم در استان توزیع شده است.
اسمعیل کریم زاده افزود: گرانی گوشت قرمز و پایین آمدن میزان جوجه ریزی در استان همجوار (آذربایجان شرقی) موجب افزایش قیمت گوشت مرغ در استان شده که با تزریق گوشت ذخیره مرغ منجمد درصدد کنترل قیمت هستیم.
وی ادامه داد: تعیین قیمت 9 هزار و 800 تومان برای هر کیلو گوشت گرم مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار کشورغیرقابل قبول است و با واقعیات تولید مطابقت ندارد و سازمان جهاد کشاورزی استان اعتراض خود را به این قیمت گذاری اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، تنظیم بازار مجموعه ای از مقررات، سیاست ها و استراتژی هایی است که برای حمایت از نهادهای بازار مانند مصرف کنندگان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان استفاده می شود.
شب یلدا در آذربایجان غربی همزمان با تمام مناطق ایران به عنوان آخرین شب پاییز، نخستین شب زمستان و طولانی ترین شب سال جشن گرفته می‌شود، مراسم یلدا در این استان که به 'چیلله گئجه سی' موسوم است.
خوردن هندوانه نماد سبزی و شادابی در شب یلداست.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.