رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کنسرت به مدت یک شب و در سالن کسری شهر ربط از توابع بخش مرکزی سردشت به روی صحنه رفته است.
کاوه حیاک بیان کرد: خوانندگی این گروه را استاد حاجی و توفیق افشانی بر عهده داشته و فرهاد محمودزاده، عبداله نوری، ارسطو منصوری، حسن لطفی، متین حسینی با سرپرستی حسن لطفی نوازندگان این ارکستر بودند.
وی اضافه کرد: ارکستر فلارمونیک بوکان در سال 1391 به منظور ترویج و معرفی موسیقی فاخر و همچنین انسجام بخشیدن به تلاش و فعالیت نوازنده های مستعد و چیره دست منطقه موکریان توسط خالد مهدوی در جنوب آذربایجان غربی بنیان گذاری شد و هم اکنون این گروه دارای 27 نفر عضو است.
وی گفت: این ارکستر در مدت 6 سال گذشته با حضور نوازندگانی از تهران، تبریز، مراغه، بانه، سردشت و شهرهای اطراف قطعات موسیقی ارزنده کردی و کلاسیک را با تنظیم تازه و به شیوه آکادمیک اجرا کرده است.
وی افزود: در حال حاضر فعالیت های این ارکستر شامل بازسازی ملودی های فولکلوریک کردی و موسیقی نواحی ایران و اجرای این ملودی ها به شیوه ارکستر مجلسی با سازهای موسیقی کلاسیک جوانی و سنتی ایرانی است.
بوکان و سردشت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.