به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید هیچ کودک و نوجوانی به علت فقر از تحصیل باز بماند، افزود: تحصیل فرزندان از نظر خانواده ها بر معیشت آنان تاثیر دارد و هزینه این دانش آموزان باید از طریق نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد تامین شود.
وی بیان کرد: اغلب بازماندگان از تحصیل در مقاطع ابتدایی قرار دارند و فرمانداران باید جهت اعمال برخی سخت گیری ها در این زمینه به والدین برنامه ریزی کنند تا این افراد فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.
شهریاری با بیان اینکه آذربایجان غربی در نرخ باسوادی در رتبه های پایین کشور قرار دارد، افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته در مجموعه آموزش و پرورش و رشد 3.2 درصدی نرخ باسوادی استان در سال های اخیر، باز هم نیاز به تلاش مضاعف برای ارتقای شاخص های سواد آموزی وجود دارد.
وی یکی از دلایل پایین بودن نرخ سواد آموزی در استان را وجود سه هزار روستا و مناطق عشایری بیان کرد و گفت: باید برنامه ریزی های لازم برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و به ویژه مناطق روستایی و عشایری انجام شود و زمینه سواد آموزی آنان فراهم گردد.
وی ادامه داد: متاسفانه شاخص سواد آموزی در پایین بودن سایر شاخص های توسعه استان نیز تاثیرگذار است و نرخ پایین باسوادی در استان موجب شده آذربایجان غربی در برخی از شاخص ها رتبه های پایین کشوری را داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این جلسه بیان کرد: امسال بیش از 2 هزار بازمانده از تحصیل جذب مدارس استان شده اند و می توان چهار هزار نفر دیگر را نیز به سیستم آموزشی بازگرداند.
ابراهیم محمدی افزود: برای جذب این تعداد از بازماندگان از تحصیل در استان به سه میلیارد و 150 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
وی اضافه کرد: شهرستان های سلماس، مهاباد، خوی، سردشت و پیرانشهر بیشترین بازمانده از تحصیل را دارند و ایجاد مدرسه راهکار کاهش بازماندگان از تحصیل نیست.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 594 هزار دانش آموز است و در این استان 53 هزار نفر بازمانده از تحصیل در رده های سنی 6 تا 16 سال سکونت دارند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.