نژاد جهانی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان سردشت افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 116 فقره طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده که 109 فقره آن در شهر و 7 فقره نیز در مناطق روستایی بوده است.
وی اظهار داشت: معضل طلاق، یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی جدی در این شهرستان است که باید برای کاهش بیش از پیش آن همه دستگاه ها وارد کار شوند و فرهنگ سازی کنند.
وی تقویت باورهای دینی در بین آحاد مردم را یکی از راه های جلوگیری از افزایش آمار طلاق در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: فاصله گرفتن از ارزش های دینی، تغییرات ارزشی و اخلاق جامعه، ارایه ندادن آموزش مناسب، بی توجهی به کسب مهارت های زندگی و اجتماعی و کم رنگ شدن زشتی طلاق در جامعه از عمده عوامل افزایش این معضل اجتماعی است.
جهانی با بیان اینکه در کنار کاهش آمار طلاق خوشبختانه آمار ازدواج نیز در این شهرستان افزایش یافته است، گفت: شرایط اقتصادی و اجتماعی طی چند دهه اخیر تغییرات زیادی داشته و سن ازدواج بسته به این شرایط در دختران و پسران افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: این درحالی است که هم پسر و هم دختر در تلاش برای داشتن شغل هستند تا بتوانند به شرایط اولیه ازدواج نزدیک شوند.
جهانی گفت: با وجود این شرایط تعداد ازدواج های ثبت شده در طول سال جاری 776 فقره بوده که نسبت به 758 فقره پارسال با افزایش همراه بوده است.
وی با بیان اینکه از مجموع ازداج های ثبت شده در سال جاری 672 مورد درمناطق شهری و‌ 104 فقره در مناطق روستایی بوده است، افزود: خانواده ها نیز باید در امر ازدواج سخت گیری ها را کنار گذاشته و با فراهم ساختن امکانات لازم زمینه ازدواج را برای فرزندانشان فراهم سازند.
شهرستان مرزی سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.