به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان آرامون روز سه شنبه در جلسه کمیسیون توسعه عمرانی و خدمات شهری و روستایی سردشت اظهار داشت: مهار آب های مرزی، ساماندهی مدارس، توسعه راهها مهم ترین طرح های بوده که مدنظر قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: تقسیم بندی امکانات و بودجه استانی بر اساس جمعیت مبنای علمی ندارد و باید به تناسب بهره مندی، میزان محرومیت ها و فعالیت هر دستگاه اجرایی به تناسب پیشرفت عملکرد، اعتبارات توزیع شود.
وی اضافه کرد: در خصوص سد سردشت و وضعیت آب شرب تصفیه خانه پیگیری هایی در سطح کشور انجام شد و صورتجلسه ای 9 بندی در این خصوص به تصویب رسید تا بر اساس آن شرکت توسعه آب نیرو، سازمان آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب مشکل آب شهر سردشت را رفع کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در رابطه با حوزه گردشگری سد سردشت گفت: در این راستا مکاتباتی با شرکت آب منطقه ای و وزارت نیرو انجام و پیگیر اخذ مجوزهای لازم در خصوص گردشگری و سرمایه گذاری هستیم.
وی با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری و برون شهری یکی دیگر از مشکلات این شهرستان است، افزود: راه های ارتباطی سردشت، نیازمند تعریض است ولی با توجه به محدودیت های توپوگرافی منطقه این امکان وجود ندارد.
آرامون از انعقاد قرارداد استانداری با سازمان حمل و نقل و راهداری خبر داد و گفت: طبق این قرارداد باید 40 نقطه حادثه خیز استانی اصلاح هندسی شود که در این راستا امسال 220 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تزریق شده و قابل اجراست که امیدوارم سهم سردشت هم لحاظ شود.
وی در خصوص حوزه درون شهری سردشت نیز اظهار داشت: مطالعات بالادستی شهرسازی این شهر در حال انجام است و چنانچه مطالعات جامع حمل و نقل شهری هم شروع شود، برای تامین اعتبار آن مساعدت می شود.
آرامون گفت: هیچ محدودیت و سقفی برای متقاضیان بیمه صندوق روستاییان و عشایر وجود ندارد و حتی کشاورزانی که در شهرها ساکن هستند، می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.
وی گفت: امسال 200 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال روستاییان در نظر گرفته شده است و هیچ محدودیت و سقفی برای جذب آن وجود ندارد.
فرماندار سردشت نیز در این جلسه به مشکلات و مطالبات شهرستان اشاره کرد و خواستار همکاری در راستای رفع مشکلات شد.
نژاد جهانی در رابطه با موضوع قیر رایگان گفت: مدیران شهرستان حتی از سهمی که در حوزه های مختلف استان اختصاص داده می شود، مطلع نیستند و باید شفافیت در این زمینه بیشتر شود.
وی افزود: در برداشت از صندوق توسعه ملی هشت ردیف غیر قابل جابجایی پیش بینی شده که 6 ردیف از آنها ردیف هایی است که در شهرستان سردشت مساله ای بسیار مهم و به عنوان معضل محسوب می شوند که بافت های فرسوده، حوزه دفاعی و مرز، آب رسانی روستایی و توسعه شبکه، مهار آبهای مرزی و آبخیزداری از مهمترین این موارد به شمار می رود.
کمبود سرانه ورزشی شهرستان، بهبود و اصلاح محورهای مواصلاتی بویژه محور سردشت – بوکان، احداث تونل در گردنه زمزیزان با توجه به حجم قابل توجه مسافرتها از این محور، مهار ابهای مرزی، پوشش مخابراتی، توجه ویژه به صنعت گردشگری در شهرستان به ویژه در محدوده سد، حمایت و تکمیل طرح کمربندی دوم به لحاظ اهمیت آن از لحاظ مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و کاهش ترافیک شهری، کمک به احداث درمانگاه تامین اجتماعی از دیگر مواردی بود که فرماندار سردشت به آن اشاره کرد.
در این جلسه مدیران کل راه و شهرسازی، امور شهری و شوراها، آب و فاضلاب روستایی، و بنیاد مسکن حضور داشتند و مهم ترین مسائل شهرستان را در حوزه محیط زیست، طرح های هادی روستایی، سد سردشت، جاده های مواصلاتی و غیره مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
7562/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.