معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور مهمترین مشکل بخش راهداری را کمبود اعتبارات خواند و گفت: ۱۰ درصد ترافیک کشور در محورهای مواصلاتی این استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از  زنجان، تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده ای استان زنجان، اظهار کرد: در کشور 217 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه نگهداری از راه های کشور وظیفه سازمان راهداری است، گفت: برای نگهداری از این سرمایه ملی سالانه نیازمند 9 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ابلاغ اختصاص 1200 میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی استان به بخش راه خبر داد و گفت: از این رقم تنها 50 درصد عملیاتی می شود.

تیموری با یادآوری اینکه برای نگهداری شبکه راه کشور 1600 میلیارد تومان ارائه می شود، گفت: یک هزار میلیارد تومان از طریق سازمان حمل و نقل جاده ه ای و 400 میلیون تومان قیر رایگان به این سازمان ارائه می شود.

وی مهمترین مشکل بخش راهداری را کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت:  در بخش حمل و نقل کشور هم 600 میلیون تن کالا و یک میلیارد مسافر سالانه از شبکه جاده ای کشور جابه جا می شود.

به گفته این مقام مسوول 600 هزار راننده حرفه ای دارای کارت هوشمند و 500 هزار وسیله نقیله باری و مسافری و 7 هزار و 300 شرکت حمل و نقل کالا و مسافر فعالیت می کنند.

تیموری با بیان اینکه 10 درصد ترافیک کشور در جاده های استان زنجان ایجاد می شود، گفت: آزاده راه قزوین - رشت به ما تحویل شده است که مردم انتظار دارند روانی و مطلوبیت بیشتری داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری زنجان هم خدمت به مردم را جزو توفیقات مدیران خواند و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در مدیریت بحران یکی از بازوهای موثر است و مهمترین نقش را بر عهده دارد.

مهرداد سلطانی خاطرنشان کرد: ایمنی در سیستم حمل و نقل جاده ای موضوع مهمی است که در این زمینه، آمار تصادفات رو به کاهش بوده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه مشکلات شبکه حمل و نقل ریشه در مسائل سیاسی، معیشتی و فرهنگی دارد و تا کنون استان زنجان موفق در حفظ پایداری شبکه حمل و نقل بوده است.

در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ایرج دست نشان مدیرکل اسبق راهداری، حمل و نقل جاده ای استان زنجان، عبدالحسین علی اکبری به عنوان مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای استان زنجان منصوب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.