سامرند مرزنگ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم ها از دیشب فعالیت خود را برای مداوای بیماران و بررسی علت مسمومیت تعدادی از اهالی این شهر شروع کردند.
وی اضافه کرد: تاکنون 53 نفر از اهالی این شهر با علایم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند که 6 نفر از آنها که کمتر از 10 سال سن دارند، برای بهبودی کامل در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری شدند.
مرزنگ گفت: وضعیت عمومی بیماران نیز مطلوب گزارش شده و امروز مورد جدیدی از مسمومیت اهالی اعلام نشده است.
وی یادآور شد: این افراد با علایم مسمومیت شامل اسهال و استفراغ به مرکز بهداشت و درمان شهر گوگ تپه مراجعه کردند و معاینه پزشکی و اقدامات درمانی برای آنان انجام شد.
وی اضافه کرد: نمونه برداری از افراد بیمار انجام و برای بررسی علت مسمومیت به آزمایشگاه ارسال شد و به احتمال زیاد دلیل مسمومیت این افراد استفاده از مواد غذایی آلوده در یکی از تالارهای پذیرایی حاشیه این شهر باشد.
وی از اهالی شهر گوگ تپه خواست تا زمان مشخص شدن علت مسمومیت، مسایل بهداشت فردی و عمومی را رعایت کرده و در صورت داشتن علایم مسمومیت به نزدیک ترین واحد بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
به گفته برخی منابع محلی بیشتر افرادی که مسموم شدند، به یک مهمانی دعوت بودند و پس از بازگشت دچار علایم مسمومیت شدند.
آبان ماه امسال نیز در روستای دریاس مهاباد بیش از 600 نفر بر اثر مصرف آب شرب یک دهنه چشمه آلوده دچار مسمومیت شده بودند که بیش از 100 نفر از آنان در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند.
در شهر گوگ تپه 2 باب خانه بهداشت و یک مرکز بهداشت و درمانی به مردم خدمات مختلف بهداشتی و درمانی ارائه می دهند.
شهر گوگ تپه با هفت هزار و 400 نفر جمعیت در 14 کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر مهاباد- میاندوآب واقع است.
3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.