به گزارش ایرنا پیمان آرامون روز یکشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان غربی افزود: توزیع نامناسب کارمندان در سازمان های دولتی نیز از دیگر عوامل افزایش تصادف های جاده ای است زیرا برخی ادارات بدون توجه به مساله بومی گزینی اقدام به جذب کارمند کرده اند.
وی بیان کرد: بی توجهی به بومی گزینی منجر شده تا تصادف های جاده ای در اواخر هفته افزایش یابد و این امر نیازمند توجه جدی در جذب و گزینش کارمند است.
وی با اشاره به اینکه توجه به سلامت و ایمنی ناوگان حمل و نقل در اولویت بازرسان باشد، اضافه کرد: اگر اتوبوسی ایمنی کافی نداشت، باید از ناوگان حمل و نقلی کنار گذاشته شود.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: هیچ مشکلی در بخش تعداد ناوگان حمل و نقل نداریم زیرا حفظ جان سرمایه های اجتماعی مورد توجه جدی دولت است.
وی افزود: برای اینکه مردم از وسیله ارتباطی ریلی نیز استفاده کنند باید اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص صورت گیرد.
جانشین فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز، واژگونی و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از مهمترین دلایل تصادف در استان است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 269 نفر در جاده های استان جان باخته اند.
سرهنگ کمال حسین زاده افزود: سال گذشته 285 نفر در جاده های استان فوت کرده بودند و تعداد قربانیان در سال جاری حدود 16 درصد و معادل 19 نفر کاهش یافته است.
وی ادامه داد: 105 تیم کنترل با 468 نفر به صورت شبانه روزی جاده های آذربایجان غربی را کنترل و رصد می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 520 دستگاه اتواع ماشین آلات راهداری در قالب 68 اکیپ برای فصل زمستان آماده باش هستند.
ارسلان شکری افزود: 45 هزار تن نمک و ماسه همراه با 20 نمک پاش برای مواقع راه بندان تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: مرکز مدیریت راههای استان با 40 دوربین نقاط حساس را رصد و کنترل می کند و تلفن گویای 141 نیز به صورت شبانه روزی اوضاع مسیرها را بیان می کند.
به گزارش ایرنا تخصیص 2 میلیارد ریال برای تجهیز ماشین آلات راهداری، اطلاع رسانی 72 ساعت قبل از انجام عملیات راهداری، اجرای پروژه دانشگاهی برای مقابله با یخبندان به صورت پایلوت در یکی از نقاط حادثه خیز آذربایجان غربی از این جلسه بود.
9918
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.