مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: بیشترین سهم مصرف برق در آذربایجان غربی با ۳۹ درصد در بخش خانگی است.

به گزرش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اکبر حسن بکلو در جمع خبرنگاران گفت: در میان مشترکین شرکت توزیع نیروی برق در نیم سال اول سال۹۷، بیشترین سهم مصرف در بخش خانگی و کمترین سهم مصرف در بخش عمومی اداری می باشد.

حسن بکلو افزود: جدول فروش انرژی شرکت در نیمه اول سال جاری نشان از ۳۹ درصد سهم مصرف در بخش خانگی، ۲۵ درصد در بخش کشاورزی، ۱۷ درصد در بخش صنعتی، ۸.۲ درصد در بخش تجاری یا سایر مصارف و ۸ درصد در بخش عمومی اداری در میان مشترکین برق شرکت و همچنین حدود ۲ درصد در بخش روشنایی معابر شهری و روستایی را دارد.

وی تصریح کرد : در نیم سال اول سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ در بخش تعرفه خانگی ۳.۳۱ درصد، تعرفه صنعتی ۱.۰۵ درصد، بخش عمومی اداری ۴.۴۵ درصد و در تعرفه تجاری یا سایر مصارف ۷.۵۱ درصد افزایش مصرف اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از کاهش ۶.۸۶ درصدی در بخش کشاورزی و ۱۸.۷۵ درصدی در روشنایی معابر در نیمه اول ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال۹۶ خبر داد و افزود : مشترکین صنعتی وکارخانجات تولیدی، در سال تولید و حمایت از کالای ایرانی روند صعودی در مصرف انرژی در این مدت داشته اند و از طرفی خوشبختانه در بخش تعرفه عمومی اداری در تابستان۹۷ همکاری خوبی در بهینه سازی مصرف وکنترل مصرف برق و روشنایی در ادارات دولتی و دستگاه های عمومی عام المنفعه صورت گرفت و در نتیجه دیماند مصرفی دستگاه های دولتی در تابستان ۹۷ کاهش یافت.

وی گفت: مجموع فروش انرژی در نیم سال اول ۹۷ به عدد ۲۵۸۶ میلیون کیلووات ساعت در استان رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با فروش انرژی به میزان ۲۵۸۵ میلیون کیلووات ساعت، تنها 0.22  درصد افزایش دارد به بیانی دیگر تغییرات چندانی در افزایش انرژی مصرفی مشترکین در نیم سال اول سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ مشاهده نمی شود.

حسن بکلو افزود: این در حالی است که متوسط رشد مصرف انرژی در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته در کشور حدود ۲ درصد بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.