با وجود انتشار جدول زمانبندی قطعی برق ،خاموشی های ناگهانی و براساس جدول زمانبندی نیست.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی قطعی  چند ساعته برق در روزهای اخیر و گرمای کم سابقه باعث مشکلات فراوانی برای مردم شهر و استان شده است، از  طرفی با وجود گرانی ها و تورم موجود خسارت ناشی از سوختن وسایل برقی ناشی از قطعی های مکرر برق نور علی نور شده است.

مریم محمدی ساکن منطقه بهداری ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در خصوص قطعی برق گفت: قطعی های مکرر برق علاوه بر اینکه گرمای هوا نیز امسال نسبت به سال قبل بیشتر شده و شرایط را با وجود نوزاد کوچک در خانه سختتر کرده بدلیل اینکه آب به طبقات بالای اپارتمان در این منطقه بدون دینام برق نمیرسد با قطع برق، اب ساختمان هم در حد قطعی است و چکه وار بالا می آید و مشکلات دوصد چندان شده است.

احمد رضایی شهروند دیگر همین منطقه باابراز ناراحتی از قطعی های مکرر برق و اینکه خاموشی ها برابر جدول زمانبندی نیست گفت: با قطعی برق چندین بار در آسانسور گیر کردم و باوجود اینکه منزل ما در طبقه ششم است رفت و آمد خانواده و پدرو مادر مسنم را نیز را با مشکل مواجه کرده است .

محمد خانی ساکن ارومیه نیزضمن گلایه از وضعیت خاموشی ها  در گفت و گو با  ایسنا تصریح کرد: طی چند روز گذشته بدلیل پاره ای کار اداری با وجود مراجعه به شعبات ادارات بدلیل قطعی برق کار اداری ام پیش نرفته و این شرایط بهانه ای بدست کارمندان برای به تاخیر انداختن امور شد و امروز و فردا می کنند .

میرزایی یکی از مغازه داران در پاساژ ارومیه نیز گفت: مدتی است که هر روز3 تا ۴ ساعت برق قطع می شود با قطعی برق روشنایی پاساژ به کلی قطع می شود، همچنین با سرپوشیده بودن پاساژ برای تامین تهویه و کاهش گرما داخل مغازه بامشکل مواجه شده ایم و استفاده از دینام نیز باعث الودگی صوتی و هزینه اضافی برای ما شده است.

وی ادامه داد: با شرایط اقتصادی جامعه امرارمعاش برای ما مشکل شده است.

اکبر حسن بکلو مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا گفت: صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف برق در فصل تابستان مانع از اعمال مدیریت اضطراری بار می شود .

وی افزود: صنعت برق در تابستان های گذشته نقطه اوجی فراتر از ۵۵ هزار و ۴۴۳ مگاوات را تجربه نکرده بود که با افزایش دمای هوا، هفته گذشته مصرف برق نیز افزایش یافت و میزان اوج مصرف طور بی سابقه به ۵۶ هزار و ۵۳۲ رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اعلام اینکه ۲۰ هزار مگاوات از اوج مصرف برق تابستان سال ۹۶ مربوطه به سیستم‌های سرمایشی است، تصریح کرد: مشترکین خانگی می توانند با رعایت چند نکته مهم با کمک به صنعت برق در تامین انرژی لازم، صرفه جویی در هزینه های برق مصرفی خانوار داشته باشند.

اکبر حسن بکلو گفت: با عنایت به فرارسیدن فصل گرما و به تبع آن افزایش مصرف برق و همچنین کاهش تولید برق نیروگاههای برق آبی کشور به دلیل کاهش نزولات آسمانی، لازم است همه مشترکین برق در جهت کاهش بار مخصوصاً در ساعات اوج بار تابستان از ساعت ۱۲ الی ۱۶ حداکثر همکاری را داشته باشند.


گزارش از المیرا عسگری زاده خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.