شهلا تاجفر روز سه شنبه در جلسه پیشگیری از اعتیاد در حوزه زنان آذربایجان غربی افزود: برای پیشگیری از این معضل اجتماعی خانمان سوز که زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر است، اطلاع رسانی و آگاه سازی های بیشتری صورت گیرد و آموزش های لازم در این خصوص به خانواده ها داده شود.
وی اضافه کرد: معضل اعتیاد یکی از آسیب های مهمی است که به طور مستقیم بر روی زنان و خانواده تاثیر دارد و موجب از هم پاشیدگی خانواده ها می شود.
وی بیان کرد: بانوان مهمترین عوامل پیشگیری از اعتیاد در کانون‌های مختلف از جمله خانواده‌ هستند و باید از این ظرفیت بیش از پیش بهره برده شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: مشکلاتی که امروز در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با آن مواجه هستیم به صورت مستقیم بر نهاد خانواده تاثیر دارد و بانوان باید در راستای رفع این مشکلات جدی تر گرفته شوند.
تاجفر تاکید کرد: نقش زن در صیانت از بنیان خانواده بی‌ بدیل است و مسوولیت زنان در پیشگیری از نفوذ اعتیاد به خانواده نسبت به مردان بسیار بیشتر به نظر می رسد زیرا مادران تنها پناهگاه فرزندان به ویژه فرزندان دارای پدر معتاد هستند.
به گزارش ایرنا، شناسایی مناطق در معرض خطر اعم از روستایی و شهری، فرهنگسازی و اطلاع رسانی برای افزایش شناخت و آگاهی های مردم در خصوص مواد مخدر صنعتی، استفاده از ظرفیت دستگاه های مرتبط در خصوص پیشگیری و مبارزه با اعتیاد از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.