یوناتن بت کلیا روز سه شنبه در گفت و گو ‌با خبرنگار ایرنا افزود: ایران دارای هزاران اثر تاریخی و‌ مذهبی همانند مساجد و کلیساهای کهن است که در صورت معرفی و تبلیغ می توانند گردشگران بی شماری را به سوی خود جذب کنند.
وی ادامه داد: واتیکان به عنوان یک مکان مذهبی سالانه شاهد 40 میلیون گردشگر است و ایران نیز با داشتن اماکن مذهبی نظیر قم، ‌مشهد و کلیساهای تاریخی با قدمت 2 هزارساله و 10 هزارساله می تواند در جذب گردشگر موفق عمل کند.
وی بیان کرد: کشورهای مختلف در دنیا و منطقه تنها با صنعت گردشگری درآمدهای سالانه بالایی را کسب می کنند و ما نیز باید در این خصوص برنامه ریزی های مختلف داشته باشیم.
نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سفارتخانه ها و رسانه های ارتباط جمعی باید چهره واقعی ایران را به گردشگران خارجی نشان دهند و علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری، امنیت و آرامش کشور را به گوش جهانیان برسانند.
بت کلیا با اشاره به تنوع اقوام و ادیان الهی در سطح کشور، استفاده از قدرت رسانه ای برای تبلیغ جاذبه های تاریخی کشور را ضروری خواند و تولید محتوای برخی از رسانه های چند زبانه و تصویری را در این زمینه تاثیرگذار دانست.
وی با بیان اینکه امنیت از مولفه های لازم برای جذب گردشگر است، گفت: توریستی که به کشور می آید، باید از امنیت کامل برخوردار بوده و اطمینان داشته باشد که در مقصد گردشگری خود با مشکلی مواجه نمی شود.
وی اضافه کرد: وقتی گردشگران خارجی در مرزهای ورودی با برخوردهای مناسب مواجه شوند یا مورد احترام قرار گیرند، بدون تردید به مبلّغ فرهنگ غنی ایرانی تبدیل می شوند و همین تبلیغ بی واسطه یا دهان به دهان صنعت گردشگری کشور را رونق می دهد.
نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نبود زیرساخت های مناسب یکی دیگر از عوامل توسعه نیافتگی صنعت گردشگری کشور است، تاکید کرد: باید امکانات و زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت گردشگری در کنار برخی از جاذبه ها فراهم شود.
وی نقش بخش خصوصی در رونق گردشگری را موثر خواند و افزود: صنعت گردشگری که گردش مالی و اشتغالزایی بالایی دارد، با مشارکت بخش خصوصی از طریق سرمایه گذاری گسترش می یابد.
به گزارش ایرنا درپی تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت که در آن اهم مبانی آرمان های پیشرفت وافق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر موثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال جاری دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین شده و ارائه نظرات مشورتی جهت تکمیل و ارتقای این سند بالا دستی فراخواندند.
گسترش قطب های گردشگری طبیعی، فرهنگی، مذهبی و سلامت با محوریت مناطق و مراکز هویت ساز از محورهای مورد تاکید این سند‌ است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.