عیسی زینالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کبدی پسران زیر ١٥ سال کشور با حضور 25 تیم از استان های مختلف کشور در قالب هشت گروه در سالن نخلستان قم برگزار شد.
وی با بیان اینکه این رقابت ها از یکم تا پنجم آذر ماه جاری به انجام رسید، اضافه کرد: رقابت ها به صورت دوره ای برگزار و از گروه 2 تیم به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند.
وی ادامه داد: تیم آذربایجان غربی در دیدار فینال با برتری مقابل سیستان و بلوچستان کاپ طلایی این دوره از رقابت ها را بالای سر برد.
رییس هیات کبدی آذربایجان‌غربی گفت: کبدی کاران نوجوان استان قبل از فینال مقابل تیم‌های قزوین، گلستان و قم به برتری رسیدند.
زینالی با اشاره به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در رده سنی 12 تا 15 سال در رشته های مختلف المپیکی به میزبانی استان های مختلف، گفت: این مسابقات جنبه انتخابی برای مسابقات المپیک 2020 را دارد و به همین دلیل تمام تیم ها با قدرت زیادی پا به این رقابت ها گذاشته اند.
به گزارش ایرنا عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی کشور طی برگزاری این مسابقات در قم حضور داشت و این رقابت ها را از نزدیک نظاره کرد.
کبدی یا همان «زو»، جزو بازی های بومی و محلی ایران است و به قدرت و مهارت نیاز دارد؛ قوانین کبدی با گذشت زمان اصلاح شده و در مسابقات آسیایی سال ۱۹۸۲ به صورت نمایشی و پس از آن جزو مسابقات رسمی بازی های آسیایی برگزار شده است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.