جعفرصادق اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد قالیباف در 227 کارگاه سطح شهرستان های آذربایجان غربی فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه 870 فقره کارت شناسایی از ابتدای سال جاری تاکنون برای بافندگان فرش دستباف در آذربایجان غربی صادره شده است، ادامه داد: همچنین در این مدت 2 هزار و 917 کارت شناسایی تمدید شده است.
وی بیان کرد: سالانه حدود 290 هزار مترمربع انواع فرش‌های دستباف در سبک های قبا، ماهی، نقشه، افشار و فرش تمام ابریشم توسط بافنده های در ابعاد، نقوش و رنگ آمیزی های متنوع تولید و روانه بازار می‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: فرش دستباف این استان به دلیل جایگاه ویژه ای که از گذشته تاکنون داشته است، می تواند در جهت توسعه صادرات در منطقه نقش مهمی داشته باشد.
اسکندری گفت: آذربایجان غربی از استان های فعال در حوزه قالی بافی در کشور به شمار می رود و صنعت فرش یکی از شاخصه های اصلی اقتصادی این استان است.
به گزارش ایرنا 227 کارگاه متمرکز قالیبافی در آذربایجان‌غربی فعال است که این تعداد در بخش های کارگاهی، تعاونی تولیدی، اتحادیه صنفی قالیبافی و یک دانشگاه نیز در حوزه فرش دستبافت این استان فعالیت می کنند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.