معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 716 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل  در استان معرفی شدند.

محمد دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه اذربایجان غربی اظهار کرد: سال گذشته در قالب 70 رسته ثبت شده مشاغل خانگی برای سازمان صنعت، معدن و تجارت، 716 نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال به مبلغ 55 میلیارد و 550 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: 680 نفر در قالب تسهیلات مستقل برای دریافت 50 تا 100 میلیون ریال و در مجموع 34 هزار و 750 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند همچنین علاوه بر افراد مستقل 36 نفر پشتیبان در قالب تسهیلات 200 میلیون ریالی تا 750 میلیون ریالی مجموعا به مبلغ 20 هزار و 800 میلیون ریال به بانک‌‌های عامل معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 449 نفر به دریافت تسهیلات مورد اشاره موفق شده‌اند و در مجموع 29 هزار و 700 میلیون ریال به آنها پرداخت شده و فرآیند پرداخت تسهیلات به معرفی‌شده‌ها ادامه دارد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی فرش دستباف، رشته‌های وابسته، صنایع نساجی، پوشاک و سراجی، بخش صنعت و خدمات را عرصه‌هایی برشمرد که تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی توسعه، ترویج و حمایت از بنگاه های پشتیبان را تنها راهکار توسعه مشاغل خانگی در استان دانست و افزود: تجربه ثابت کرده است که مشاغل خانگی فردی در استان با مشکلات عدیده ای اعم از هدررفت تسهیلات، ضعف در بازار یابی و فروش و نبود توان رقابتی در محصولات تولیدی مواجه اند که می توان با توسعه و حمایت از بنگاه های پشتیبان همه این مشکلات را رفع کرد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 13 دستگاه اجرایی استان مستقیما با طرح توسعه مشاغل خانگی درگیر هستند، همکاری، هماهنگی و انسجام همه این دستگاه ها را برای اجرای موفق این طرح و سرعت بخشیدن به چرخه توسعه تکنولوژی مشاغل خانگی در استان لازم دانست و تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر دستگاه های استان مشکلات طرح قبلی رفع شود تا طرح جدید بازدهی مناسبی را برای استان داشته باشد و قسمتی از مشکلات اشتغال استان را با ایجاد اشتغال پایدار حل کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.