به گزارش خبرنگار ایرنا، همایون هاشمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شاهین دژ که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: طرح نیمه تمام به معنای هدر دادن اعتبارات و سرمایه های کشور است.
وی با بیان اینکه جاده تکاب - شاهین دژ از چند سال قبل به حال خود رها شده و باوجود قول هایی که به تازگی داده شده تحرکی در آن دیده نمی شود، افزود: مشکل اصلی این شهرستان راه های دسترسی آن است که بر توسعه و افزایش تولید در آن هم تاثیر منفی گذاشته است.
هاشمی با اشاره به این که راه ها می توانند در رونق بیشتر کشاورزی و دامداری به عنوان مزیت نسبی شاهین دژ کمک شایانی کند، اضافه کرد: البته به شرایط مالی دولت هم واقف هستیم اما حداقل می توان با تدابیری طرح های نیمه تمام را به سرانجام رساند.
نماینده مردم شاهین دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با وجود کمبود منابع مالی کارهای خوبی به ویژه در حوزه گازرسانی در شهرستان انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست شمار طرح های نیمه تمام این استان در حوزه آموزشی را 340 مورد عنوان کرد و افزود:
با اینکه شهرستان شاهین دژ دارای مدارس خشتی و کانکسی است اما از نظر سرانه از میانگین استان و کشور بالا تر است.
ابراهیم محمدی با اشاره به اینکه استان نیاز به چهار هزار و 500 کلاس درس دارد اظهار داشت: بیش از 400 کلاس کانکسی و 286 کلاس خشتی و گلی نیز در استان وجود دارد.
فرماندار شاهین دژ هم در این جلسه گفت: در چند سال گذشته در سایه دولت تدبیر و امید، 220 میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان هزینه شده است.
حسین عباسی با بیان اینکه 53 روستا نیز با 200 میلیارد ریال در دوره دولت فعلی گازرسانی شده شده است، افزود: یکی از مشکلات اساسی این شهرستان راه های آن است که متاسفانه نیروهای ارزشمندی را به دلیل تصادف و حوادث رانندگی در این جاده ها از دست داده ایم.
امام جمعه شاهین دژ هم گفت: مشکل اصلی شهرستان راه های آن است و تنها امسال شاهد 82 مورد تصادف منجر به مرگ در آنها بودیم .
حجت الاسلام حسین فصیح نیا اظهار داشت: 60 درصد مدارس شاهین دژ فرسوده است و در برخی روستاها ساختمانی به نام مدرسه وجود ندارد و دانش آموزان فقط در کانکسی به درس خواندن می پردازند.
وی یادآور شد: شاهین دژ شهرستانی فرهنگی است و جوانان آن در کنکور رتبه های خوبی کسب می کنند، از این رو جا دارد بیشتر مورد توجه و عنایت مسوولان قرار بگیرد.
216 کیلومتر از 524 کیلومتر راه روستایی این شهرستان آسفالت است و 97 درصد جمعیت روستایی از آب شرب و 60 درصد روستاهای آن نیز از نعمت گاز بهره می برند.
سالانه 220 هزار تن تولیدات زراعی، 60 هزار تن باغی و 70 هزار تن دامی در شاهین دژ تولید می شود.
وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده هیات دولت در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی به شاهین دژ سفر کرده است.
6108/6185/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.