علیرضا راه پیما روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مناطق یک، 2 و سه آموزش و پرورش تهران در راستای بهبود شرایط روحی و تحصیلی دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی آسیب دیده زلزله کرمانشاه، سه دوره علمی، آموزشی و فرهنگی را با حضور اساتید مجرب برگزار کردند.
وی گفت: مرحله اول و دوم این طرح در مناطق 6 گانه زلزله زده و در شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، کرند، ثلاث و گهواره برگزار شد.
وی افزود: مرحله سوم دوره علمی، آموزشی و فرهنگی ویژه 500 دانش آموز دختر با حضور اساتید طراز اول از 9 تا 15 اردیبهشت ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، این دوره از 16 تا 22 اردیبهشت ماه میزبان 500 دانش آموز پسر است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در این اردوی علمی، آموزشی و فرهنگی، روزانه هشت ساعت کلاس آموزشی برای ارائه و جمع بندی مطالب درسی درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به حضور و بازدید عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در روزهای نخست این حادثه و برگزاری جلساتی با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: این نهاد برنامه تخصصی را برای کمک به افراد آسیب دیده به خصوص فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان استان کرمانشاه در دستور کار قرار داد.
راه پیما، اعزام مشاوران متخصص آموزشی و بالینی داوطلب به مناطق زلزله زده در چهار مرحله در قالب تیم های حدود 50 نفری برای مشاوره و کاهش آلام افراد آسیب دیده و بهبود شرایط روحی و روانی آنان، ارسال 36 کانکس تبدیل شده به کلاس درس و فضای آموزشی مجهز با ظرفیت 15 دانش آموز را از جمله اقدامات آموزش و پرورش تهران برای کمک به افراد آسیب دیده زلزله استان کرمانشاه عنوان کرد.
وی با اشاره به تهیه 264 لپ تاپ و تبلت آموزشی با کمک فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان و ارسال آنها به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: یک باب مدرسه 9 کلاسه توسط شورای موسسان مدارس غیردولتی منطقه 2 در سرپل ذهاب و یک باب مدرسه 6 کلاسه در روستای میرآباد توسط خیر مدرسه ساز ساخته شد و یک باب مدرسه روستایی توسط مجتمع آموزشی مفید در ثلاث باباجانی در حال ساخت است.
وی افزود: همچنین هر یک از مدارس ابوریحان، مفید، مهدوی و مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه یک تهران متعهد شدند که یک مدرسه در مناطق آسیب دیده استان کرمانشاه بسازند.
راه پیما، تهیه و ارسال ملزومات اولیه زندگی در قالب 45 دستگاه کامیون و 34 دستگاه نیسان با کمک آموزش و پرورش تهران، فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان و ارسال 10 کانکس چشمه سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش تهران برای کمک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برشمرد.
وی اضافه کرد: به همت سازمان دانش آموزی، هفت میلیارد و 677 میلیون ریال توسط فرهنگیان و دانش آموزان برای کمک به فرهنگیان آسیب دیده استان کرمانشاه جمع آوری و به حساب بانکی یک هزار و 8 نفر از این فرهنگیان واریز شد.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان ماه96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به وقوع پیوست، این زمین لرزه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
تهرام/7245/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.