وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایجاد زنجیره های تولیدی در بخش کشاورزی جز اولویت های جهاد کشاورزی است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمود حجتی در حاشیه افتتاح کشتارگاه مرغ در مهاباد گفت: برای گذر از مشکلات موجود در بخش کشاورزی راهی جز ایجاد زنجیره های تولید و ایجاد کشاورزی قرار دادی نداریم.
حجتی باتاکید به اینکه کشاورزان مشکلات زیادی در ارتباط با تولید محصولات کشاورزی دارند تصریح کرد: باید روش هایی برای کاهش دغدغه کشاورزان در حوزه قیمت محصولات کشاورزی ونهاده های دامی ،کود وسم باحمایت و پشتیبانی دولت طراحی شود.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره تولید نیازمند فرهنگ سازی در کشور است خاطر نشان کرد: باید دولت با ایجاد تسهیلات بانکی کشاورزان را به زنجیره تولید و افزایش بهره وری وارد کند.
وی خاطرنشان کرد: ماهانه۲۰۰هزار تن مرغ در کشور تولید می شود و اندک صادراتی که از این تعداد مرغ انجام می شود تاثیر چندانی در افزایش قیمت مرغ نداشته وتنها باعث حفظ و توسعه بازار فروش خواهد شد.
حجتی ادامه داد: وضع عوارض برای صادرات محصولات کشاورزی در دستور کار دولت قرار داشته و در دست تهیه است.
وی بااشاره به محدودیت های موجود در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به کم آبی در منطقه و مشکلات اقتصادی وضع تولید در کشور و آذربایجان رونق گرفته است.
به  گزارش ایسنا؛ همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی، کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت کشتار ۴ هزار قطعه در ساعت در شهرستان مهاباد بدست وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

برای راه اندازی این واحد اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که از این طریق برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.