به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی روز دوشنبه در همایش ملی «مبانی گفتگو و راهکارهای عملی وحدت اقوام و مذاهب» با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی همه در برابر قانون برابرند و هیچکس دارای امتیاز خاصی بر دیگری نیست، افزود: دشمن با تحریک برخی احساسات قومیتی در تلاش برای ضربه زدن به اتحاد ملت است.
وی با تاکید بر اینکه باید اصل تفاوت را پذیرفت و مشترکات را تقویت کرد، افزود: اگر این این 2 اصل لحاظ شود، همه درگیری های مذهبی، دینی، قومی، قبیله ای و سیاسی خاتمه می یابد.
وی با بیان اینکه جهل، بهانه و تعصب بی دلیل از مهم ترین دلایل نپذیرفتن تفاوت ها است، بیان کرد: متفاوت بودن مخلوقات از نعمت هایی است که خداوند به بشریت هدیه داده است.
مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با اشاره به برخی حوادث تاریخی گفت: یکسان سازی دینی، قومی، مذهبی و نژادی در همه برهه های تاریخی محکوم به شکست بوده است.
حجت الاسلام یونسی، اساس پیوند ملی را تحمل یگدیگر عنوان کرد و اظهار داشت: اگر با نگاه کلان و ملی و از منظر ایران دوستی برای حل مشکلات مردم تلاش شود، نتیجه بهتر خواهد بود.
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز در این همایش گفت: رهنمودهای رهبری در مورد حق و حقوق اقوام و ادیان باید سرمشق عملکرد مسوولان قرار گیرد.
داریاووش عزیزیان با اعلام اینکه همه اقلیت های دینی در سایه نظام جمهوری اسلامی، کنار یکدیگر در ایران با خوشی زندگی می کنند، بیان کرد: زیبایی امروز ایران را مدیون تنوع اقوام و ادیان و زندگی برادرگونه آنان کنار یکدیگر هستیم.
وی با اشاره به اینکه همه کتب آسمانی مخالف بدبینی و تفرقه در بین انسان های آزاده هستند، اضافه کرد: تفکر بدبینانه اقدام به تفرقه افکنی می کند.
وی همچین با محکوم کردن حرکت های تفرقه افکنانه قومی در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی آذربایجان غربی، گفت: این حرکت ها دستاوردی جز ضربه زدن به توسعه منطقه ندارد.
عزیزیان تاکید کرد: دانشگاه در رشد اجتماعی نقش کلیدی دارد و باید به وظایف خود در این راستا عمل کند.
به گزارش ایرنا، همایش ملی «مبانی گفتگو و راهکارهای عملی وحدت اقوام و مذاهب»از امروز به مدت 2 روز در پردیس شهر دانشگاه ارومیه برگزار می شود.
مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی روز گذشته میهمان مردم بوکان بود و در قالب سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی به این استان سفر کرده است.
3214/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.