مرتضی حاتمی روز سه شنبه در حاشیه چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرم در میاندوآب با محوریت صیانت از منابع آب به خبرنگار ایرنا گفت: این آزادسازی شامل 24 هکتار در حریم رودخانه های زرینه رود، سیمینه رود و لیلان چای میاندوآب، 10 هکتار در رودخانه نازلو واقع در ارومیه و هشت کیلومتر در رودخانه کانی رش اشنویه به صورت طولی است.
وی با بیان اینکه طرح صیانت از منابع آبی در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی قرار دارد، افزود: کم آبی در بعضی بخش ها سبب بی توجهی عده ای نسبت به مقررات شده است و این افراد به صورت غیرقانونی، اقدام به حفر چاه و بهره برداری از منابع آبی می کنند.
وی گفت: حفاظت انتظامی و قضایی از منابع آب سطحی و زیرزمینی همچنین مدیریت و بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعتی، بازچرخانی منابع آب به علاوه آموزش، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، پشتیبانی و نظارت از اولویت های راهبردی این طرح است.
حاتمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های قانونی همچون ماده 9 قانون رفع تجاوز از تاسیسات آبی و برقی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری افزود: در هفت ماه امسال، 80 چاه غیرمجاز در میاندوآب مسلوب المنفعه (غیرقابل استفاده برای مالک) شده است.
وی از تشکیل اکیپ دِه گردشی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میاندوآب نیز خبر داد و گفت: این اکیپ با حضور تعدادی از اداره های این شهرستان از جمله دادگستری، امور منابع آب، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
حاتمی بیان کرد: با تشکیل و نظارت این اکیپ ها اقدام های مفید و موثری در راستای شناسایی و برخورد با متجاوزان به حقوق عامه و بیت المال انجام گرفته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی بیان کرد: سامانه سجام (دیده بان پیشگیری) به نشانی sajam.adliran.ir نیز فعال بوده و مشارکت اجتماعی را در تحقق اهداف پیشگیرانه و جلوگیری از وقوع جرم تسهیل می کند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مهمترین قوانین و مقررات مربوط به حوزه آب و همچنین آیین نامه مربوط به بستر حریم رودخانه ها، مسیل ها، مرداب ها، برکه های طبیعی و شبکه های آبرسانی، آبیاری و زهکشی میاندوآب مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر در آذریجان غربی قرار دارد.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.