رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه ماکو از توزیع  ۵۴ میلیون لیتر فرآورده نفتی طی 7 ماهه نخست سال  در این ناحیه خبرداد.
زین العابدین عابدین زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی  به طور میانگین ۵۴ میلیون لیتر فرآورده نفتی در طول هفت ماهه امسال در سه شهرستان توزیع شده است که در مقایسه با سال گذشته منفی ۹.۲۹ دهم درصد با کاهش روبرو است.   عابدین‌زاده مقدار کل مصرف سوخت فراورده های نفتی در سال ۹۶ در شهر ماکو را ۱۰۶ میلیون و ۵۰۷ هزار لیتر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه شرکت ملی فراورده های نفتی ماکو با توزیع بیش از ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت  طی سال در ناحیه تحت پوشش وظیفه سوخت رسانی را عهده دار است افزود: ۲۵ تریلر نفتکش، سه تریلر ده چرخ، وظیفه حمل ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت از انبار های مبداء به شهرستان ماکو را در سال بر عهده دارند.

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه ماکو با تاکید بر اینکه ۱۶ جایگاه نفت بنزین و گاز در سه شهرستان ماکو و پلدشت استقرار یافته است تصریح نمود: 7 مورد در شهر ماکو با ۲۶ مخزن و بالغ بر یک میلیون و ۱۷۰ لیتر گنجایش سوخت دارد.

وی در ادامه بر مقدار توزیع سوخت در ۷ ماهه سال جاری در شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت اشاره کرد و گفت: بنزین سوپر ۷ هزار لیتر، بنزین موتور بیش از ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر، بنزین سفید بیش از ۷ میلیون و ۴۲ هزار لیتر، نفت‌گاز بیش از ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، نفت کوره نیز بیش از ۳۴۵ هزار لیتر در ۷ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری در سه شهرستان مذکور توزیع شده است.

وی همچنین بر پیشرو بودن فصل سرما و زمستان زودرس منطقه کوهستانی ماکو، شوط و پلدشت تاکید کرد و گفت: امسال رویه توزیع نفت سفید به صورت سراسری تغییر کرده است بگونه ای که در سال گذشته و قبلتر از آن به واسطه کالا برگها این روش طی می شد که امسال با ورود توزیع الکترونیک و کمک گیری از شیوه‌های بانکی، شاهد کاهش ۱۵ الی ۲۰ درصدی تعداد خانوار هستیم که دلیل آن نیز عدم فراهم شدن زیرساخت های الکترونیک روستایی و عدم وجود اینترنت در روستاها است.

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه ماکو با تأکید بر اینکه حدود ۲۰۰ خانوار نفت سوز در ماکو گذر عمر می کنند، افزود: بنابر تصویب رده های بالا، روستایی هایی که گازرسانی شده اند از دریافت نفت سوخت منع هستند و این تصمیم متاسفانه نواقصاتی به دنبال دارد که باید با رایزنی‌ها این مشکلات نیز حل و فصل شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.