کریم حسین زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در آغاز به کار دولت دکتر روحانی تنها 2 روستای شهرستان چالدران از نعمت گاز طبیعی بهره مند بود، افزود: در حال حاضر به 14 روستای چالدران گاز رسانی صورت گرفته و در 24 روستا نیز عملیات گاز رسانی صورت می گیرد که گاز رسانی به 12 روستا در حال اتمام است.
وی با بیان اینکه گازرسانی به شهر آواجیق در دولت تدبیر و امید برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر عملیات لوله گذاری صورت می گیرد و تا زمستان سال جاری 50 درصد این شهر از گاز طبیعی بهره مند می شود. وی اعتبار عملیات گاز رسانی به شهر آواجیق را 170 میلیارد ریال اعلام کرد.
فرماندار چالدران به دیگر خدمات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: به طور میانگین هرسال در دولت دکتر روحانی سه مدرسه در این شهرستان احداث می شود چنانکه در پنج سال اخیر 15 مدرسه ساخته شده است.
حسین زاده بیان کرد: همچنین تمامی روستاهای بالای 20 خانوار چالدران در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید دارای نقشه طرح هادی شده است.
وی به توسعه زیر ساخت های گردشگری چالدران در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و ادامه داد: طی این دوره ایجاد و اصلاح شرشر قرنقو، شرشر عرب دیزج، ساماندهی پارک شیرین بلاغ آواجیق، توسعه پارک شهر سیه چشمه و همچنین توسعه زیر ساخت های گردشگری قره کلیسا با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین در حوزه کشاورزی سد بابااحمد که در دولت پیشین شروع و کارگاه آن تعطیل شده بود، در دولت تدبیر و امید با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال تکمیل شده و به بهره برداری رسید و اراضی پایاب این سد که 600 هکتار است با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال از دیم به آبی تبدیل شد.
فرماندار چالدران ادامه داد: برای تکمیل سد بابااحمد و اراضی پایاب این سد، 290 میلیارد ریال اعتبار با توجه ویژه دولت تدبیر و امید هزینه شد.
به گزارش ایرنا، چالدران یکی از شهرهای محروم آذربایجان غربی است که در شمال این استان قرار دارد.
با توجه ویژه دولت تدبیر و امید، در حال حاضر برنامه ریزی های بسیار خوبی در راستای توسعه این شهرستان انجام شده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.