معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی از کاهش 15 درصدی طلاق در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حاتمی در جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: امسال 4 هزار و 282 مورد پرونده نزاع به دادگستری استان ارجاع شده که 36 درصد نزاع های انجام شده مربوط به مرکز استان (ارومیه) است.

وی با بیان اینکه 60 درصد نزاع های مربوط عدم کنترل هیجات و آنی است تصریح کرد: از بین 10 جرم رتبه بندی شده در کشور، آذربایجان غربی جز 3 استان آخر بوده و کمترین میزان جرایم خشن را به خود اختصاص داده است.

حاتمی ادامه داد: در سال جاری در آذربایجان غربی کاهش 37 درصدی مطالبه مهریه، کاهش 11 درصدی جرایم خشن و کاهش 15 درصدی طلاق را شاهدیم.

مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه گفت: در سال جاری 13 درصد کاهش در تعداد پرونده های ورودی به دادگستری استان را شاهدیم که یکی از علل این کاهش می توان به برخورد جدی دستگاه قضا و احکام صادره اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تاکید دستگاه قضا بر پیشگیری از وقوع جرم و انجام کار فرهنگی در این راستاست گفت:باید علت نزاع و جرم ها آسیب شناسی شود چرا که با کار کارشناسی و علت یابی بسیاری از مشکلات ریشه یابی شده و حل می شوند.

حبیبی با اشاره به علل نزاع و درگیری در بروز جرایم خشن تصریح کرد:مسائل مالی و اقتصادی یکی از دلایل بروز نزاع است و همچنین بنگاههای معاملاتی و میدان تره بار نیز از مکانهایی است که بیشترین نزاع و درگیری را در آنها شاهدیم.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در خصوص آسیب های اجتماعی یادآورشد: مراکز علمی و آموزشی با فرهنگسازی و تبیین مضرات نزاع در کاهش جرایم تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به مشکل فضا در زندانهای استان اظهارکرد: زندانهای استان 4 برابر ظرفیت اسمی خود زندانی دارند و فضای زندانهای استان جوابگو و متناسب زندانی های موجود نیست.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.