رسول جبرییلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بارندگی در 48 ساعت گذشته روی داده است که بیشترین میزان آن مربوط به روز جمعه با 13 میلیمتر است.
وی با بیان اینکه از لحاظ میزان بارندگی در 2 روزگذشته تکاب پنجمین شهر استان آذربایجان غربی است، اضافه کرد: میزان بارندگی در این شهرستان از ابتدای مهرماه تاکنون 31 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 86 درصد افزایش یافته است.
جبرییلی با بیان اینکه دمای هوای تکاب در شبانه روز گذشته پنج درجه سانتی گراد بالای صفر بود، ادامه داد: این شهرستان در هفته گذشته سه شبانه روز عنوان سردترین شهر آذربایجان غربی را به خود اختصاص داد.
رییس اداره هواشناسی تکاب اضافه کرد: با خروج تدریجی سامانه بارشی، از بعد از ظهر امروز شاهد کاهش ابر و ادامه روند کاهش دما خواهیم بود.
جبرییلی بیان کرد: از فردا/ یکشنبه/ هوای سرد منطقه را فرا می گیرد و اوج کاهش دما فردا شب رخ خواهد داد.
وی گفت: در مناطق سردسیر دمای هوا به نزدیک صفر و حتی زیر صفر درجه نیز خواهد رسید.
رییس اداره هواشناسی تکاب با اشاره به کاهش ناگهانی دما در منطقه افزود: کشاورزان و دامداران برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات و دام های خود توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه محافظت از کندوها در مقابل بارش، کاهش دما و وزش باد و انجام تغذیه مکمل کندوهای زنبور عسل در این فصل از سال ضروری است، گفت: زنبورداران برای کوچ زنبورهای عسل از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی و استقرار کندوها در مکان‌های مناسب و گرم از هم اکنون برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی در منطقه ای کوهستانی و سردسیر واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.