رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: میزان غلظت ذرات معلق موجود در هوای این شهرستان 10 برابر حد استاندارد است.

بایزیدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به ورود توده گردو غبار از سمت عراق از شب گذشته به این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوا 1560 میکرو گرم در مترمکعب است و کیفیت هوای شهرستان ناسالم است.

وی با بیان اینکه این میزان آلودگی هوا از ابتدای سال جاری در سردشت بی سابقه بوده یادآورشد: گرچه هوا هنوز ناسالم است ولی غلظت آلودگی نسبت به شب گذشته کاهش یافته است.

بایزیدی با اشاره به تعطیلی شیفت صبح مدارس این شهرستان بدلیل آلودگی هوا گفت: هوای شهرستان راکد است و بدلیل پایداری ذرات با قطر 10 میکرون در هوا احتمال تعطیلی مدارس در شیفت بعدازظهر نیز دور از انتظار نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با اشاره به اینکه کیفیت هوای سردشت برای جانبازان شیمیایی، کودکان، افراد میانسال و بیماران خطرناک است تصریح کرد: افراد تا حد ممکن از منزل خارج نشوند و درصورت ضرورت حتما از ماسک مخصوص استفاده کنند.

به گزارش ایسنا؛ بر اساس استانداردهای سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت کمتر از 50 باشد هوا پاک، بین 51 تا 100 سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و بیشتر از 301 خطرناک تلقی می شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.