سامرند مرزنگ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آلودگی یکی از چشمه های تامین کننده آب شرب روستا در روز گذشته موجب مسمومیت تعدادی از اهالی این روستا شد و اکنون 15 نفر برای مداوای بیشتر در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر بستری شدگان کودکان و دانش آموزان هستند، اظهار داشت: وضعیت بیماران رو به بهبود است و بیمار بدحالی وجود ندارد؛ علایم مسمومیت این افراد هم به صورت درد روده ای و دستگاه گوارشی، اسهال و استفراغ بروز کرده است.
مرزنگ گفت: این چشمه های تامین کننده آب آشامیدنی روستا دارای آلودگی میکروبی بود و بلافاصله با هماهنگی های بین بخشی نسبت به قطع و خارج کردن چشمه از شبکه آبرسانی روستا اقدام شد.
وی یادآور شد: تست آزمایشگاهی آب شرب روستا نشان می دهد که بار میکروبی آب بسیار بالا بوده و استفاده از آب لوله کشی این روستا تا شست و شوی مخازن و لوله های انتقال آب ممنوع است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد تاکید کرد تا انجام این اقدامات باید آبرسانی سیار به روستا انجام شود و اهالی روستا نیز موارد ایمنی را رعایت کنند.
وی از اهالی این روستا خواست در صورت کوچکترین علایم مسمومیت به نزدیکترین درمانگاه مراجعه کنند تا اقدامات مراقبتی لازم برای آنان انجام شود.
روستای دریاس در 15 کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر جاده مهاباد - ارومیه واقع است.
3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.