علی مکرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل احداث و بهره برداری از درمانگاه تخصصی، پایگاه سلامت شهری و 6 باب خانه بهداشت روستایی است که برای اجرا و تکمیل آنها بیش از 27 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: مرکز جامع سلامت شهری تکاب نیز با 18 میلیارد ریال هزینه از دیگر طرح هایی است که هم اکنون از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و به زودی به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه تمام مراکز بهداشتی و درمانی تکاب به سامانه های الکترونیکی مجهز شده و خدمات الکترونیکی سلامت در آنها ارائه می شود، ادامه داد: از سال 1392 تاکنون بیش از 87 میلیارد ریال در بخش های مختلف درمانی تکاب هزینه شده است.
وی اضافه کرد: این میزان هزینه در بخش های کاهش هزینه پرداختی از سوی بیماران، برنامه ترویج زایمان طبیعی، هتلینگ و خدمات رفاهی و آزمایشگاهی و اعزام و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بوده که در قالب طرح تحول نظام سلامت در تکاب هزینه شده است.
فرماندار تکاب همچنین با تشریح خدمات دولت تدبیر و امید در سایر بخش های این شهرستان گفت: در این دولت بیش از 50 کیلومتر از محورهای روستایی تکاب آسفالت و در بیش از 40 روستا طرح هادی و مسیرگشایی اجرا شده است.
مکرمی گفت: تکاب در سال های 1395 و 1396 در زمینه آسفالت ریزی جاده های روستایی مقام نخست استان آذربایجان غربی را کسب کرد.
وی با بیان اینکه توسعه و محرومیت زدایی از روستاها از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در تکاب است، افزود: هم اینک نیز ساماندهی و آسفالت ریزی معابر عمومی و خیابان های داخل روستاهایی که در آنها طرح هادی اجرا و عملیات گازرسانی به پایان رسیده با مشارکت بنیاد مسکن و بخشداری های تابعه در حال اجراست.
وی بیان کرد: همچنین با اجرای طرح های آبرسانی در دولت تدبیر و امید در تکاب بیش از 2 هزار خانوار روستایی از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
فرماندار تکاب با اشاره به اجرای طرح اشتغال فراگیر در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح بیش از 30 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی پرداخت و برای 100 نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است.
مکرمی احداث و راه اندازی فاز نخست کارخانه استحصال و تولید طلای زرشوران را از گام های مهم دولت تدبیر و امید برای اشتغال زایی در تکاب برشمرد و گفت: این طرح بزرگ صنعتی و معدنی با حجم سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریال در آبان ماه سال 1393 به بهره برداری رسید و هم اینک 700 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.
وی ابراز امیدواری کرد تا با تکمیل احداث و راه اندازی فاز دوم کارخانه طلای زرشوران میزان اشتغال در این مجموعه 2 برابر شود.
فرماندار تکاب افزود: اجرای طرح فاضلاب روستای چوپلو، بیمارستان 64 تختخوابی تکاب و طرح ساخت و توسعه جاده شاهین دژ - تکاب از مهمترین طرح های عمرانی نیمه تمام تکاب است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم این طرح ها نیز به بهره برداری رسیده و شاخص های توسعه این شهرستان ارتقا یابد.
مکرمی گفت: وضعیت نامناسب محورهای بین شهری، شاه بیت مشکلات و مهمترین مطالبه مردم تکاب است و تلاش می کنیم در سه محور تکاب- بیجار، تکاب- شاهین دژ و تکاب- دندی طرح های بهسازی و آسفالت جاده اجرا و تکمیل شود.
وی با بیان اینکه تکاب نخستین شهر تدوین کننده سند توسعه در استان است، اضافه کرد: با توجه به محرومیت این شهرستان در توسعه زیرساخت ها، سند توسعه این شهرستان تدوین و پس از رونمایی در سفر استاندار آذربایجان غربی به تکاب به وزارت کشور ارسال شد.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین نقطه آذربایجان غربی واقع شده و از شهرهای محروم و توسعه نیافته این استان است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.