مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: بیماری های قلبی و عروقی در سال 96 اولین عامل مرگ و میر در شهرستان اهر بوده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی نیرپور در جمع خبرنگاران،بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری های تنفسی، سوانح و حوادث را به ترتیب چهار عامل اصلی مرگ میر شهرستان اهر در سال 96 عنوان کرد. 
وی در ادامه  با اشاره به عملکرد شبکه بهداشت و درمان در حوزه های مختلف در چند سال اخیر گفت: شبکه بهداشت و درمان اهر جزه شبکه های برتر استانی بوده به طوریکه در اکثر شاخص ها جزو رتبه های اول و دوم بوده و در بقیه  شاخص ها نیز رتبه بالاتر از چهارم ندارد. 
نیرپور افزود: آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان اهر در نتایج پایش و ارزشیابی سال 1396 و 1395 در خصوص فرایندهای آزمایشگاه های بهداشتی و بهبود عدم انطباق و ارتقای شاخص های گروه کارشناسی به ترتیب  موفق به کسب رتبه اول و دوم  آزمایشگاه های تابعه بهداشتی شده است .
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر اظهار داشت در یکسال اخیر با راه اندازی مجتمع سلامت خصوصی 70 نفر نیروی بومی  اهر طبق مفاد قراراد جذب و بکار گیری شده است. 
وی همچنین با اشاره به جهش ویژه در ساخت مراکز بهداشتی و درمانی اهر گفت: برای احداث مراکز سلامت شهرک،چلپ وردی، نقدوز،آموزش بهورزی و رواسجان بالغ بر 18000 مترمربع در یکسال اخیر تملک شده است. 
نیرپور در ادامه در مورد خرید یک دستگاه MRI و سی تی اسکن جدید به بیمارستان اهر گفت: کارهای سی تی اسکن16 اسلایس تمام شده و در آینده نزدیک تحویل داده خواهد شد و پیگیری MRI هم در جریان است. 
دبیر کارگروه سلامت ایمنی و امنیت غذایی شهرستان اهر، در مورد پیک کاری اورژانس بیمارستان اهر نیز افزود:در اورژانس روزانه بیش از 500 نفر مراجعه کننده داریم که در ماه به بیش از 15 هزار نفر می رسد و با احتساب سه نفر همراه به هر بیمار پاسخگویی به خواسته های مراجعه کننده با مشکل روبرو هستیم که امیدواریم رسانه ها در خصوص اینکه برای یک بیمار یک نفر همراه به اورژانس مراجعه نماید فرهنگ سازی کنند. 
شبکه بهداشت و درمان شهرستان اه در پایان گفت: خوشبختانه بیمارستان باقرالعلوم اهر جزء بیمارستان های درجه یک استان بوده و  در سال 96 در گزارش اعتبار بخشی سالانه بیمارستان های استان در محور های "مدیریت ایمنی بیمار" با کسب 70 امتیاز، " رعایت حقوق گیرندگان خدمت" با کسب 31/77 امتیاز رتبه اول استان و در محور "مدیریت و رهبری" با کسب 75 امتیاز رتبه سوم استانی را کسب کرده است . 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.