به گزارش ایرنا، دکتر مسعود دهقانی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران آران و بیدگل بیان کرد: وضعیت سلامت 100 درصد جمعیت این شهرستان بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری بررسی و در سامانه مورد نظر ثبت خواهد شد.
وی افزود: طرح سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) در راستای تکمیل طرح تحول نظام سلامت و به منظور ثبت اطلاعات پزشکی افراد از سال 1395 آغاز شده که خدمات آن رایگان بوده و مردم می توانند برای نام نویسی به پایگاه ها و مرکزهای خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل اضافه کرد: جمعیت زیر یک سال این شهرستان اکنون نزدیک به 2 هزار نفر، یک تا پنج سال هشت هزار نفر، نوجوانان 21 هزار نفر، جوانان 18 هزار نفر، میانسالان 45 هزار نفر و تعداد سالمندان نزدیک به 10 هزار نفر است.
او با اشاره به تولد سالانه 2 هزار کودک در شهرستان آران و بیدگل گفت: با آغاز طرح تحول سلامت و غربالگری نوزادان، در یک سال گذشته 121 نوزاد مبتلا به کم کاری تیروئید شناسایی شده که همچنان تحت درمان هستند.
دهقانی ادامه داد: چهار نوزاد دارای بیماری فنیل کتونوریا نیز شناسایی و درمان آنها آغاز شده که در صورت درمان نشدن به هنگام، می تواند موجب کند ذهنی شود.
وی با اشاره به فعالیت هفت مرکز بهداشتی درمانی، پنج پایگاه، 9 خانه بهداشت و 2 باب بیمارستان با 200 نفر نیروی انسانی در شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد که شرایط کنونی خدمت رسانی در حوزه سلامت مناسب است و هیچ گونه کمبودی از جمله در زمینه دارو وجود ندارد.
جمعیت افزون بر 103 هزار نفری شهرستان آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.