امیرعباس جعفری روز سه شنبه در آیین افتتاح آبرسانی به روستای آل قویروق خوی افزود: اختصاص و هزینه این رقم، نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به موضوع احیای دریاچه ارومیه است.
وی اضافه کرد: نتایج این هزینه بسیار زیاد در 2 سال آینده آشکار شده و زمینه ورود منابع آبی قابل توجه به دریاچه ارومیه فراهم می شود.
وی بیان کرد: علاوه بر طرح های کاهش مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی که باید با همکاری کشاورزان اجرایی شود، احداث 36 کیلومتر تونل از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه از جمله مهمترین طرح های احیایی به شمار می رود.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان 25 کیلومتر تونل احداث شده و با پایان آن، قرار است 650 میلیون متر مکعب آب از جنوب استان به این دریاچه هدایت شود.
جعفری گفت: همکاری مردم در راستای کاهش مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی از جمله مهمترین مواردی است که می تواند در احیای این دریاچه موثر باشد.
وی همچنین از کمبود آب در همه نقاط آذربایجان غربی خبر داد و افزود: سطح آب های زیرزمینی نیز در شهرستان های مختلف استان پایین رفته که این روند باید با کاهش مصرف اصلاح شود.
به گزارش ایرنا، دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال/از سال 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.