رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هیچگونه نگرانی در خصوص تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هیچگونه نگرانی در خصوص تامین کالاهای اساسی وجود ندارد گفت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم در انبارها به وفور موجود است و تنها دلیل کمبود در بازار مشکل حمل و نقل بوده و این موضوع هم با تدابیر هیئت دولت مرتفع شده است.

اسکندری افزود: مراجعه کثیری از هموطنان به صورت همزمان به فروشگاه ها و خرید بیش از حد نیاز خود موجب برهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار شده و سبب افزایش قیمت کالاها در بازار می باشد.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل ناوگان حمل و نقل و رانندگان استان تعداد 5 هزارو 800 حلقه لاستیک ماشین آلات سنگین توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: جهت کنترل بازار در بازه زمانی فروردین تا 14 مهر امسال، تعداد 112 هزار مورد بازرسی در استان صورت گرفته است اظهار کرد: در این زمینه 4553 پرونده تشکیل با 5128 نوع تخلف کشف شد و ارزش پرونده‌ها بیش از 254 میلیارد تومان بوده و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ادامه داد: با مقایسه عملکرد فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 54 درصد افزایش در عنوان تخلف، 51 درصد افزایش در تشکیل پرونده، 59 درصد از نظر تخلف و یک هزار و 93 درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده ها بوده است .

اسکندری گفت: در بررسی پرونده های 14 نفر اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کننده ارز دولتی در استان 12 مورد تخلف آنها محرز گردید که 6 مورد مربوط به عدم اجرای تعهدات در قبال دریافت ارز دولتی بوده و 6 مورد هم گرانفروشی انجام داده اند که در مجموع تخلفات به ارزش بیش از 185 میلیارد تومان بوده و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

وی افزود: تعداد 2392 مورد بازرسی توسط کارشناسان از اول سالجاری صورت گرفته و تعداد 6 واحد انبار از اول سال تا به امروز منجر به تشکیل پرونده به ارزش 31 میلیارد تومان باعنوان احتکار، عدم اعلام موجودی و... شده و جهت رسیدگی نهایی پرونده ها به اداره کل محترم تعزیرات حکومتی ارسال شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآورشد: پرونده های متشکله از واحدهای انبار مربوط به کالاهای، برنج، شکر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع شوینده ها، تخم مرغ، ماکارونی، پکیج، لوازم خانگی و ... می باشند.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور تعداد 2 هزار و 755 مورد شکایات قابل پیگیری اخذ شده است افزود: از مجموع شکایات دریافتی، 881 گزارش مربوط به ناظران افتخاری بوده است.

اسکندری اظهار کرد: هموطنان گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و ... را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن 124 نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت 7.30 صبح الی 20 عصر با کارشناسان در میان بگذارند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.