به گزارش ایرنا، پیمان آرامون روز دوشنبه در جلسه پژوهش و مدیریت شهری و روستایی آذربایجان غربی افزود: تقویت مدیریت بحران و برنامه ریزی اصولی در طرح های عمرانی با مشارکت دانشگاه و متخصصان این امر صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه 16 مکان در اولویت نخست تعیین محل اسکان اضطراری قرار دارد، اضافه کرد: این محل ها بر اساس یک سوم جمعیت شهری تدارک دیده شده است.
وی بیان کرد: باید محل انبار غذایی و تجهیزات نیز در اطراف و نزدیکی های محل اسکان اضطراری باشد تا در صورت وقوع بحران مشکلی ایجاد نشود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید دقت شود که کیفیت بناهای شهری و ورستایی بیشترین تاثیر را در آسیب پذیری دارند و می توان با ارتقای کیفی، جلوی بسیاری از خرابی ها را گرفت.
آرامون بیان کرد: باید قبل از وقوع هر حادثه ای امکانات و تجهیزات به روز تامین شوند و همچنین ساخت و سازها مقاوم و ایمن باشد.
به گزارش ایرنا در این جلسه مصوب شد تا طرح اسکان اضطراری به تمامی دفاتر امور روستایی و شهری 17 شهرستان اراسل شود، این دفاتر موظف هستند تا 10 روز آینده نظارت و پیشنهادات و موانع اجرای این طرح در شهرستان خود را اعلام کنند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.