به گزارش ایرنا محمدرضا ندیری روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی سازمان های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی افزود: زائران باید از مطرح کردن برخی مسائل اختلاف برانگیز پرهیز کنند و هویت اصلی ایرانی و اسلامی خود را به نمایش بگذارند.
وی با تاکید بر اینکه اخلاص در عمل و گام برداشتن در مسیر خدا مهمترین هدف در آیین پیاده روی اربعین است، اضافه کرد: نظارت بر موکب های ایرانی نیز ضروری است و دست اندرکاران آنها باید با آمادگی کامل مالی و معنوی در این امر مهم مشارکت کنند.
مسوول کمیته اعزام زائران ستاد اربعین آذربایجان غربی افزود: موکب های عراقی با امکانات قابل توجه از زائران ایرانی پذیرایی می کنند و ضعف در امکانات موکب های ایرانی موجب ایجاد ذهنیت نامناسب می شود.
ندیری با بیان اینکه چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی برای تردد زائران ایرانی در نظر گرفته شده است، افزود: بازگشایی مرز خسروی و تامین زیرساخت های لازم در هر 2 سوی مرز در دستور کار قرار دارد و زائران این استان به سمت تردد از این مرز هدایت می شوند.
وی با تاکید بر اینکه بلاتکلیفی در قیمت ارز و ثبت ویزا علت تاخیر در زمان ثبت نام است، گفت: ثبت نام زائران پیاده روی اربعین حسینی از اواسط مهر سال جاری آغاز می شود.
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی اضافه کرد: تاکید سازمان حج و زیارت تعیین قیمت هفت هزار و 500 تومانی قیمت ارز و پرداخت معادل ریالی آن برای دریافت ویزاست.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 17 هزار زائر آذربایجان غربی در پیاده روی اربعین حضور داشتند، ادامه داد: اگر قیمت ارز بالا حساب شود، تعداد زائران نسبت به سال های گذشته کاهش یابد.

** زائران با آمادگی مادی و معنوی در پیاده روی اربعین شرکت کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: زائران با آمادگی کامل مادی و معنوی در پیاده روی اربعین شرکت کنند و هر یک از آنان باید سفیر شایسته ای برای ایران باشند.
حجت الاسلام ناصر خدایاری با تاکید بر واقف بودن زائران نسبت به فلسفه عاشورا افزود: آموزش زائران نیز قبل از اعزام ضروری است و دسته بندی آنان در این مسیر مفید خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مواد غذایی و آشامیدنی به اندازه کافی در موکب های عراقی توزیع می شود، اضافه کرد: موکب های ایرانی با عرضه خدمات از جمله در بخش درمانی می توانند نقش موثر خود را در پیاده روی اربعین ایفا کنند.
به گزارش ایرنا هشت آبان سال جاری مصادف با روز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
همه ساله همزمان با اربعین حسینی بیش از 20 میلیون شیعه و دلبسته خاندان عصمت و طهارت (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند که حدود 2 میلیون از آنان ایرانی هستند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.